Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hva gjør dere for å forbygge? ( i den grad det er mulig) Håper eller alle får en fin helg. Ser jo ikke ut til å bli så aller værst vær likevel i oslo :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan komme omtrent gjennom hele graviditeten, men det vanligste er på slutten når alt står på spreng. Det kommer nok litt ann på når huden strekker seg mest og på hormoner. Flere slipper jo strekkmerker også. Jeg gjør ingenting for å forebygge, kremer, oljer o.l. har jeg ingen tro på da strekkmerker er skader i nederste hudlag. Noen mener det hjelper med smøring fordi de ikke fikk noen strekkmerker når de gjorde det, men jeg tror de hadde slippet unna uansett.

Jeg fikk srekkmerker når jeg var i tenårene og la på meg en del, i forrige graviditet fikk jeg ikke et eneste, så her tror jeg nok det mest er pga. hormonbalanse og at huden min allerede hadde vært strekt.

Skrevet

Du MÅ ikke få strekkmerker. Jeg har sluppet unna og venter nå mitt 3.barn. Huden har blitt som før etter graviditeten, ikke har jeg smurt noe særlig på magen heller.

Skrevet

å massere huden på puppene å magen daglig øker mengden bindevev å hjelper dermed betydelig på å forebygge strekkmerker så d gjør jeg

Skrevet

tror det er på slutten av svangerskapet når magen strekker seg ganske stor. noen får ikke strekkmerker i det hele tatt før fødsel, men så kommer de muligens rett etter du har født.

for min egen del smører jeg meg med masse hudolje på mage/lår og rompe for å prøve å forebygge det;) bruker Lavera melk og honning olje som jeg fikk anbefalt av ei veninne som nettopp fødte. hun fikk ikke et eneste ett. og hun hadde ganske svær mage også.

vi får prøve å gjøre det beste utav det! for min del holder det med strekkmerkene jeg har under rompa fra før av som har kommet før graviditeten.. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...