Januarbaby2014 Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Hvor mange dager før termin skal dere ta keisersnittet? Jeg må muligens ta keisersnitt. Sist gang fødte jeg 11 dager før termin, så hvis man f.eks skal ta keisersnittet 10 dager før termin, så er det vel en fare for at fødselen setter i gang før jeg får tatt keisersnittet. Jeg får heller ikke lov til å føde hjemme, pga. komplisert fødsel sist gang. Hvis fødselen setter i gang når jeg er hjemme, så rekker jeg mest sannsynlig ikke inn pga. at jeg hadde Veldig rask fødsel sist gang, og det er en fare for at jeg vil ha det denne gangen også. Dilemma!!
Gjest Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Sist hadde jeg hastesnitt. Denne gangen blir det nok planlagt snitt. De pleier å ta ca. 10 dager før termin. Venninna mi tok 13 dager før. Hvis det er sånn at du ikke rekker frem til sykehuset før fødselen er ferdig, burde du nok ta opp det med sykehuset. Er det noen du kan være hos i dagene før ks, noen som bor nærmere sykehuset ? Vet ikke hva de gjør med folk som bor så langt unna, jeg. Jeg bor bare 5-10 min fra sykehuset selv.
3jenter Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Du burde ta det opp med sykehuset. Det er ikke noen fast lov som sier du bare kan ta keisersnitt fra 10 dager før. Min venninde har tatt keisersnitt med tre av sine barn og hun får det da ca 3-4 uker før termin. Hun får likevel ganske store og friske barn. Ut i fra at du begynte med fødsel 11 dager før termin sist så tar de nok hensyn til det denne gangen, spesielt visst du sier ifra. Selv har jeg bare tatt hastekeisersnitt.
Januarbaby2014 Skrevet 26. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2008 Takk for svar begge to! Skal snart ha en samtale med dem på sykehuset, venter på time. Håper jeg slipper keisersnitt, men hvis jeg må ha det, så håper jeg inderlig at dem kan ta det senest 2 uker før termin. Jenta mi var bare 2685g. sist jeg fødte, så hvis dette barnet er like lite, så er det vel ikke sikkert at de har så lyst å ta det ut så lenge før termin heller. Blir litt frustrert når jeg ikke vet hva som skal skje. Jeg kan ikke føde hjemme og mest sannsynlig rekker jeg ikke inn til sykehuset hvis fødselen starter hjemme... Uff av meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå