Gå til innhold

Da jeg ble hentet i ambulanse uke 32 (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ekstra kontroll hos jordmor på mandag pga veldig vonde kynnere. Skulle bare ta det med ro og den lille gutten vår lå med hode langt nede i bekkenet. Dagen etter hadde jeg vært ute å nyti fin været, kom inn og plutselig fikk jeg så innmari vondt i magen og ryggen.

Er noen år siden jeg fødte sist,men kjentes ut som rier som kom annet hvert minutt.

Prøvde å legge meg på sofaen, men eneste stillingen jeg kunne være i var over en kommode i gangen. Det holdt vel på sånn i ca 30 min før den snille naboen min ringte legevakta.

De måtte jo prate med meg, men jeg hadde så vondt så det klarte jeg ikke. Da sendte de en ambulanse.

Med sønnen min på 5 i badekaret som holdt utkikk etter amulansen =)

Han tok det veldig bra, stas at sykebilen skulle komme...

Tok vel ca 10 min før den kom, og når de kom begynte smertene og avta noe. Hadde sammentrekninger på vei til Fr.Stad.

Men ikke så ofte... Og glad var jeg for det.

Ble grundig undersøkt på sykehuset, men de kunne ikke finne noe galt, bortsett fra at nå ligger han i sete leie..

De hadde hørt om det noen ganger at når babyen snur seg så fort så blir livmora "irritert" og reagerer med sammen trekninger. Det er da ikke lett å vite forskjell på det og ekte rier.

Så skjedde det igjen så måtte jeg komme med en gang for sikkerhets skyld...

Så nå skal jeg ta det med ro og er blitt sykemeldt 1 1/2 uke..Kjedelig

=(

Og jeg som har gått og gledet meg til fødselen, wææææ, fikk jo en forsmak på åssen det blir og gleder meg ikke like mye lenger...

Men godt lille gutten vår holder seg der inne en stund til, og håper han snur seg sakte neste gang, vil jo ikke ha noen sete fødsel heller =))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt at det stoppet opp! Håper han holder seg der, så kan vi treffes på føden i Fredrikstad. Jeg er 31+3 i dag:) Jeg venter nummer 3 og han i magen snur seg ennå flere ganger om dagen. Så han snur seg nok igjen snart! Hør på legen og gjør som de sier. Lykke til:)

Skrevet

hei for ett sammentreff;)

på torsdag var jeg i så dårlig form og smerter bak i ryggen og i magen,det kom og gikk hele dagen og innimellom var det 3min mellom hver gang,så dro ned på sykehuset for en sjekk og da fikk jeg beskjed om at babyen hadde snudd seg tilbake med hodet ned (lå med rompa ned på lørdagen) så derfor fikk jeg så sterke smerter,hehe må si jeg ble nervøs men gikk jo bra..

fikk også beskjed om at det var pga babyen hadde snudd seg og iritert livmora mi.. (fr.stad)

Skrevet

Det var sammentreff ja, håper han snur seg sakte neste gang. or de smertene jeg hadde håper jeg at jeg ikke får oppleve igjen før fødselen er igang... Godt alt var bra med deg oxo=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...