<3Miinsiin<3 Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Odd Patrick/Patrik er det er fint dobbeltnavn???
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Man kan da ikke kalle et barn Odd i disse dager, stakkars han skal vel ut og reise i løpet av livet han også? Du vet vel at Odd betyr rar på engelsk? Unnskyld altså, men ikke kall barna noe de kan bli mobbet for. Men Patrick er kjempefint da:)
Gulp Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Syns det var en rar kombinasjon, ville valgt bare Patri©k. Men skal man aldri noensinne kunne bruke navnet Odd lenger?! Blir litt irritert når folk snakker om at enkelte norske navn høres rare ut på engelsk (Odd, Simen osv). Sikker på at mange navn høres rare ut på andre språk. So what? Skal vi bare stryke navnet Odd fra kartet da, siden det har en litt kinkig betydning på et annet språk? Ikke mitt favorittnavn heller, men føler bare for å forsvare Odd her litt...
hmmm? Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 jeg ville bare valgt Patrick/Patrik hvis jeg var deg, Synes det hørtes litt rart ut, Odd passer liksom samen med litt kortere norskere navn synes jeg som Odd Rune, Odd Arne og navn i den duren... Eller bare Odd alene...
Gjest Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Selvsagt kan man kalle et barn Odd selv i disse dager. Hørt noe så tullete å si at man ikke kan det pga at det betyr rar på engelsk? Dessuten så spurte HI om kombinasjonen Odd Patrick. Da kan gutten bruke Patrick når han eventuelt er i utlandet. Vi vurderer å kalle en eventuell sønn for Oddbjørn. Hvis man skal ha en direkte oversettelse til engelsk på det, så blir det jo odd bear - rar bjørn. Vi bor i Norge og har full rett til å gi barna våre norske navn. Hva med Dick, som så mange engelske blir kalt? Er det så mye bedre? Oi.. Hormonell i dag, mon tro? (jeg altså..) Hvis HI liker navnet Odd Patrick, så synes jeg hun skal gå for det jeg =)
Supermamm Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Selvfølgelig kan man bruke navnet Odd, men jeg synes ikke kombinasjonen Odd Patrick er noe fint. Da er jeg enig med kvantum *høygravid* at det passer bedre med Odd Rune, Odd Arne eller lignende. Men Patrick alene synes jeg er kjempefint! : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå