<3Miinsiin<3 Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Min far som egentlig heter Odd Einar ble nesten alltid kalt for Simon (pga etternavnet) når han var i arbeid (flere trodde han het det), er Simon ett fint navn å kan det kalles oppkalling dersom barnet vårt skal hete det??? er forresten Simon Peder et "tungt/vanskelig" navn???
Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Om han het Odd Einar Simonsen synes jeg først og fremst det er litt merkelig at han ble kalt Simon, når han i tillegg har to fornavn.. Jeg synes kanskje det blir litt feil med slik oppkalling, men selvsagt bedre enn om han ikke hadde blitt kalt det. Ville kanskje si at f.eks. Eina eller Oda er mer oppkalling der du oppkaller etter fornavnene, men Simon er et helt ok navn. Simon Peder var tungvindt. Synes Peder er flott og stødig - alene.
huldra87 Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Simon Peder var helt ok! Det klinger ikke akkurat perfekt, men mange eldre folk har jo slike navnekombinasjoner som ikke akkurat klinger helt, så det er jo ikke galt det.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Din far føler sikkert at Simon er mer hans navn enn Odd Einar, ellers hadde han vel rettet på kallenavnet for lenge siden. Syns da at du godt kan bruke navnet.
Vannmann35 Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Hvis din far føler at det blir mer oppkalling etter ham enn Odd eller Einar ville blitt, så går dere for det :-) Simon Peder klinger helt fint i mine ører, men kanskje ikke hvis dere skal bruke begge navn til daglig - da blir det litt tungt.
Synnøve_Solbakken Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Litt bibel med Simon Peder, men to flotte navn.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 simon e fint, men ikkje peder.. minne meg om gamle manna på 80:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå