2prinsesserogbim Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 hadde kikhullsoperasjon i går.... de fjerna ei cyste på venstre eggstokk, utenom det såg det ellers bra ut forutenom PCO(S) en min då... så eg skulle kontakte inferilitets klinikken i haugesund for sikkert videre hjelp... legen som opererte meg meinte eg skulle klare å bli gravid innen 3 -4 mnd, men tiden vil vel vise... jeg håper inderli jeg skal få gi datteren min en lillebror eller lillesøster snart....
Giinaღ Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Heisann Lurte bare på om hvordan du oppdaget denne cysten? smerter? Må du være i ro lenge etter operasjonen? håper det klaffer for deg nå Lykke til!!!
2prinsesserogbim Skrevet 26. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2008 jeg har vert plaget med cyster på begge eggstokkene siden august som jeg vet om... den første merket jeg som smerter i eggstokken, vondt når jeg gikk, tok foten opp mot magen, ved sex... jeg kjente den vel egentli hele tiden, så var jeg hos legen, deretter hos gyn og tok innvendig ul. der såg de en på 4 cm ca. etter en go stund fikk jeg mer smerter og var inne hos gyn igjen, den var da sprukket. neste gang hos gyn var det en ny på andre eggstokken... og sånn har det gått hele veien, fram og tilbake... jeg har også PCO så det er vel mulig jeg må gå på noe hormonkur før det klaffer. men håper jeg slipper.. jeg ble sykemeldt til mandag, men rekner med jeg blir videre sykemeldt ei uke til, for jeg har fortsatt ganske vondt i navlen. også er har jeg fått influensa i tillegg så det gjør så vondt når jeg hoster å nyser...
Giinaღ Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Huff, høres ikke særlig bra ut nei. Du har måtte gjennom endel ting du da. Jeg forstår ikke helt forskjellen mellom PCO og syster... Grunnen til å at jeg er nysgjerrig er at jeg i flere år har hatt smerter (litt syklusavhengig hvor vondt det har vært) på ene siden når sex. Jeg har nevnt det såvidt for legen, som mente jeg skulle bytte stilling. Synes ikke dette hjelper. Ble allikevel gravid sist, men mistet...og lurer nå på om jeg skal nevne dette igjen for legen. Hvis man kan se det på en ul kunne jeg kanskje fått en henvisning? Vel vi får håpe det iallfall lykkes for deg nå uten hormonkur
2prinsesserogbim Skrevet 27. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2008 Med PCO så er eggstokkene forstørret og fylt med masse SMÅ veskefylte blærer på ca 8 mm.... Den cysten jeg fjernet var en større cyste som blir flere cm stor.. jeg er litt usikker på hvor stor den jeg fjernet var men sikker 4 - 6 cm.... Det er vanlig å få cyster under el, men jeg kan ikke tro det er så vanlig å ha det hele tiden som jeg hadde... jeg ville nok tatt det opp med legen min ja så finner du kanskje ut av det.. bare til å smøre godt på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå