Gå til innhold

spm til dere med baby med atopisk eksem.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere prøvd aloe vera plante? og funket det? Jeg vurderer å kjøpe en aloe vera plante så jeg kan bruke ren aloe på utslettene til småen....bare lurte på om noen her inne har erfaring med dette.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har prøvd aloe vera gele med 98% konsentrasjon. Ingen virkning her. Men det virker mot mye annet så småbarnsforeldre burde helt klart ha en sånn plante hjemme :D

men for andre er det verdt et forsøk, skader ikke

Skrevet

sønnen min, som nå er 2,5 år, har hatt utbrudd av atopisk eksem siden han var 10 mnd (da jeg sluttet å amme - sammenheng?), og vi har prøvd mye forskjellig, deriblant aloe vera. Det virker ikke på han... Det eneste som hjelper er Aderma exomega sin krem fra apoteket. Håper på at snuppa skal slippe å få det, syns det er fælt når gutten vår ligger og klør seg til blods når han skal sove...

Skrevet

vi prøvde aloe vera gel og rett fra planten men det hjalp ikke her i gården.....fikk en prøve på en salve fra legen som heter protopic, og den er helt fantastisk. Er ikke kortison eller steroider i den og den fjerner hele utslettet hans på 2 dager ved smøring morgen og kveld.....lillegutt er mest plaget i ansiktet da, ikke så mye ellers på kroppen.....

Skrevet

Jeg har ikke prøvd Aloe Vera på mitt atopiske barn, men det er fordi jeg (også med atopisk eksem) klør noe sinnsykt av alt som inneholder aloe vera, så jeg skygger unna alt med det i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...