Gå til innhold

Gravid med min samboers fjerde.......han er usikker på

Anbefalte innlegg

Skrevet

om vi kan beholde dette!!!???

Jeg er ikke i tvil. Vi har det veldig trangt økonomisk nå og skrittet fra tre til fire barn betyr jo bl.a større bil, mere utgifter, enda flere år til vi sender ungene ut av redet osv. Det er hans argumenter.

Jeg ser alle problemstillingene men kan da ikke for alt i verden tenke meg å fjerne det som vokser inni meg....?!

Vi har kjempestort hus, masse kjærlighet, masse utstyr etter de tre første, ressurs-sterke foreldre/svigerforeldre og de to største ungene (9 og 13) er veldig flinke til å ta ansvar.

Det er min siste sjanse i livet til å få flere...er full av hormoner om dagen, så uansett blir jeg veldig sentimental av å tenke på dette...

Må understreke at de to eldste er fra hans forrige forhold. Vi har en sammen som er snart 14 mnd.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beholdt! Tenk når du er 70 år og tenker tilbake....Er det den dårlige økonomien du husker ? Eller barnet som kunne ha blitt?..

Skrevet

dette syns e du bør tenke nøye på.. e tror at du kommer til å angre hvis du ikke beholder det.. tenk nøye.. er så travelt å slite i etterkant å tenke på det... snakker av erfaring..

Skrevet

Ja, ikke sant! Økonomien er jo forhåpentligvis dårlig bare midlertidig... Hadde hjulpet om han kunne tatt seg en jobb, liksom. Han har litt høye ambisjoner, tror jeg. Har takket nei til flere tilbud fordi han er så sta på å ikke jobbe med det samme han har gjort de siste 20 årene. Istedet lever vi på eksistens-minimum...Jeg jobber døgnet rundt for å betale gjeld og regninger...huff, syte, syte... Men vi er kjempeglde i hverandre og lykkelig tross alt. Synes det teller ganske mye når det er barn inni bildet også, jeg.

Skrevet

Veldig kjekt for deres felles barn at han eller hun får søsken på samme alder, da..

Jeg skjønner betenkelighetene hans, fire barn høres kanskje mye og litt skummelt ut, men jeg tviler ikke på at han blir like glad for dette barnet. Hvor langt er du på vei?

Kanskje han bare må få hodet rundt det hele. Min mann ville også tenkt i de praktiske baner; ny bil, økonomi osv.

Nei, gi ham litt tid, du.

Men om han ikke ombestemmer seg så bør du kanskje beholde babyen uansett, siden du egentlig synes å ønske denne graviditeten.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg er 5+3 i dag. Jeg vil nok innerst inne beholde dette barnet. Og har tenkt at hvis han absolutt ikke vil ha det, så må jeg gå fra han. Så langt er jeg villig til å gå...Selv om jeg da ville fått en evig sorg å bære på siden jeg elsker han høyere enn alt.

Likevel tror jeg sorgen over å ikke få dette barnet vil være verre enn å gå fra han.

Skrevet

Økonomi er viktig ja, MEN det bør være den siste tingen som skal hindre et barn i få beholde livet.. er jo så mange velferdsordninger i Norge..få alt som dere har krav på! Tenker at mannen din nok har fått et lite sjokk pga alle bekymringene, men kanskje det snur når han ser magen vokse, kjenner liv og spark, og får holde babien i armene for første gang? :)

Gi det litt tid og la han få tenke litt over det på egenhånd.. om han fortsatt ikke ønsker et barn til etter noen mnd ville jeg vist han at jeg mente alvor av å beholde babien om jeg var deg.. ta deg en tur til familie eller venner, og nyt tiden som gravid.. dere var jo to om å lage babien, så han kan ikke presse deg til å ta abort når det er du som bærer barnet... Håper du beholder, for din og babien sin del... og for søskenene sin del:) ikke gjør noe du vil angre på hvertfall! masse lykke til, stor trøsteklem...

Skrevet

Dessuten tror jeg også at han kanskje ville ha angret om det ble abort når økonomien stabiliserte seg om noen år.. når han så bort på barnet deres som smilte som en sol og hygget seg i deres nærvær, ville han nok vært glad for at dere beholdte likevel. Bare en tanke:)

Skrevet

Og husk at man ikke kan basere viktige beslutninger kun på hvordan økonomien ser ut idag. De fleste får jo romsligere økonomi med tiden! Så dårlig argument fra hans side. Ser for meg at unger er mye dyrere i drift når de nærmer seg 12-13 år og oppover. Og det er jo lenge til!

Skrevet

råder deg til å vise han dette innlegget, kanskje han ombestemmer seg? du trenger ikke si du skrev det, men at du kom over et innlegg? du ser hva du gjør. Og kanskje det hjelper for han å få luftet tankene sine overfor en kamerat eller noen andre venner/familie utenom deg som støtter deg? da står du litt sterkere, slik at det finnes flere som mener det samme som deg. Håper det ordner seg for dere og babien i magen.

Skrevet

Tusen takk for trøstende og støttende ord. Jeg kjenner at jeg er sterk nok til å stole på meg selv og hva jeg vil oppi dette her. Går bare rundt og er "redd" og usikker for hans meninger om saken....Vil jo gi han tid til å tenke og at han skal komme til meg og snakke. Har liten lyst til å mase om det.

I mellomtida prøver jeg å kose mest mulig og være den engelen han elsker:-)

HI

Skrevet

Vis han at det går an å spare masse penger på å arve klær og utstyr i starten til den nye. Undersøk ting og kom han i forkjøpet på argumentene innen økonomi. Trenger ikke bli en totalt ruin å få et nytt familiemedlem!! enig med hun over meg som sier det er dyrere når de blir 12-13 år og oppover..men da kan de jo få seg en jobb og tjene litt selv=)

Skrevet

Æ håpe du bestemme dæ for å beholde barnet. Trur du vil angre seinere vess du tar abort.

Vil du kunne tilgi dæ sjøl, og vil forholde te mannen din bli d samme når du tenke på at han "tvang" dæ te å ta abort...??

Husk d e din kropp, du bestemme. Og du har bare en unge fra før.

Æ ville beholdt barnet, en større glede i livet fins ikke.

Økonomien den ordner seg bestandig :)

Skrevet

Har eg sku tenkt økonomi,har eg ik hadt nån barn. Vil du beholde,så gjør du det:-)

Skrevet

Jeg har 6 barn,saa du skjoenner sikkert at jeg er enig med deg,

;o)

Skrevet

jeg hadde uten tvil beholdt. Visst du ikke har lyst å ta det vekk, bør du ikke ta det vekk. Og dessuten så har du bare 1 fra før..så greit for deg også å ha to biologiske da, når den først har blitt til..

Så er det jo stort sprang fra hans særkulsbarn til deres fellese, så er jo greit for den på 14 mnd å ha et søsken i nær alder også.

Skrevet

var blakk og alene med enorm kreditt gjeld og gravid...jobbet grundig med økonomien og satt babyen som nr 1..økonomien vart god og i dag er økonomien god også....

viss økonomien er dårlig i dag,kan den bli betre om noen år...de første årene til babyen trenger ikke koste noe,den kan arve alt,du kan bruke tøybleier eller first price...bilen må ikke bli kjøpt med en gang,det kan vente....ikke ta abort pga økonomien,den kan dere ordne på:)

Skrevet

Behold! Dessuten er det ditt andre barns eneste helsøsken, og det vil bety noe for han/henne senere i livet. Ikke ta det bort hvis du ikke er 100% enig selv.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hadde beholdt det. uten tvil!!

Skrevet

jeg hadde beholdt det jeg. du har jo bare et barn selv, og vil jo sikkert bære fram flere? han har to i fra før av sier du? er de alltid hos dere da, eller er de hos sin mor noen ganger også? jeg hadde tatt opp dette med han jeg, at han ikke tar seg jobb, er jo på en måte bedre å jobbe med noe annet til et bedre tilbud dukker opp? jeg synes dere skal snakke sammen om det jeg. og jeg hadde stått på mitt. hadde ikke jeg gjort det, så hadde ikke jeg hatt et barn i magen nå heller. =) men nå er vi fornøyde og gleder oss begge to?=)

Skrevet

Så lenge du har blitt gravid, har dere handlet på en måte som gjør at begge burde vite at det kan bli barn av det :-) Jeg er sikker på at han vil skifte mening etter hvert, men at han blir tatt av økonomisk panikk er fullt forståelig, og egentlig bare et tegn på at han er ansvarsfull.

En ting jeg synes det er viktig å få frem: ALDRI la ham føle at du er villig til å la ham gå for barnet. Tenk deg så j*vlig å få vite at man er så lite verdt i en annens øyne. Snu på det: Tenk deg at du er gravid og vil ta abort mens han ønsker barnet. Hvis han hadde truet med å forlate deg hvis du valgte abort, ville du aldri ha tenkt at barnet var SÅÅÅ viktig for ham, du ville tenkt på hvor uviktig du var for ham. Glem hele forlate-retorikken, og fokuser på hvor hyggelig og viktig det er for dere begge å bringe frem vidunderet dere har skapt :-)

Skrevet

Jeg hadde uten tvil beholdt, ellers vil du antagelig angre på det resten av ditt liv...

Når det gjelder mannen din synes jeg du skal ta en prat med han om dette med jobb, som familiefar har han et økonomisk ansvar, han kan ikke gå og vente på drømmejobben, han må tjene penger mens han venter. Jeg har selv vært inn på Finn.no, nav.no og kommunens sider i dag og det er drøssevis av jobber å velge i, alt fra elektrikere, sjåfører, selgere osv Om han ikke vil ta fast jobb mens han venter på drømmejobben er det masse jobber å få i vikarbyråene.. Ønsker dere lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...