Gå til innhold

Halsbrann - blir snart gal!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 31 og de to siste ukene har halsbranen blitt bare verre. Nå har jeg det nesten hele dagen. Blir jo gal. Link virker jo, men kan ikke gå å spise det hele dagen heller.

Spiser endel is, som lindrer i øyeblikket, men virkningen går rimelig fort over. Ellers så har ingenting av det jeg har prøvd noe særlig virkning..

Hva gjør dere? Noen kjærringråd på lur?

Ikke ute etter medikamenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytende gaviscon funker bra.. smaker skikkelig gugg men gjør nytta si... ellers så kutt ut krydret mat og kaffe, og drikk masse melk...Spiser også en rull med Lovehearts eler to for dagen... funker det å:))hehe

Skrevet

Takker for tipsene, men....

Gaviscon funker ikke. LoveHarts gjør det bare verre, selv om det er litt godt da:)

Kaffe drikker jeg ikke. Og melk drikker jeg fra før av myye av.

Spiser mest mat som har naturlig smak. Så krydder er heller ikke noe jeg kan kutte noe ned på...

Har spist grillmat to siste dagene som unntak da, og det er helt drepen... Men kan jo ikke bare spise børd med hvitost heller da:(

Håper det ikke blir like galt resten av svangerskapet!!

Skrevet

enig med mia maria.. hadde det ikke vært for gaviskon.. melka.. og loveheartsen som e overlever natta med så hadde e klikka.. har utrolig masse halsbrann selv.. hatt det siden uke 7...

Skrevet

Hos meg: jo fullere mage, jo mer halsbrann. Noe som er litt plagsomt, og gjør at jeg kvier meg for å f.eks. drikke nok vann. Skal jeg drikke mindre vann og ikke ta medisin, eller drikke så mye jeg vil, og pøse på med medisin. hmm..

Skrevet

Prøv akupunktur!! Jeg har hatt kjempegod effekt av bare èn behandling. Det var virkelig ille, orket ikke legge meg om kvelden fordi jeg bare brakk meg når jeg la meg... Nå er jeg helt fin:-)

Skrevet

Novaluzid er det eneste som fungerer på meg.. måtte gi opp gaviscon. Ellers har jeg og fått akupunkturbehandling, noe som fungerer!

Skrevet

Så at det kanskje ble litt motsigende det jeg skrev. Novaludiz er det eneste spiselige som fungerer på mag :)

Skrevet

Prøv en SS med tyttebærsyltetøy.. Funker gullegodt på meg :0) Lykke til

Skrevet

Min erfaring har vært å holde seg vekk i fra syrlige mat varer. Feks. youghurt, appelsin etc.

Skrevet

Mandler og gulrøtter skal hjelpe:)

Skrevet

Hei har hatt halsbrann siden uke 12. Er nå i uke 30 og det er så ille at jeg nesten ikke sover om natta. Har ekstrem kløe itilleg da men. Avogtill hjelper det med 1 eller 2 grov raspa gullerøtter før jeg legger meg. tygges godt. Får også endel ting på helsekosten. Noe fruktfiber trur jeg, det funker bra. klem

Skrevet

kjøp deg titralac,de knasker jeg så fort jeg har halsbrann...funker godt og fort.smaker mint,det er det eneste som hjelper i lengden.du kan ta opp til 20 tab i døgnet,så da er det jo ikke noe problem... lykke til:)

Skrevet

Er også veldig plaga no, særleg om natta. Har erfart at viss eg et seint på kvelden, og viss eg et meg skikkeleg mett, blir problemet mykje verre. Føler at problemet blir litt mindre viss eg et ofte og lite utover dagen. Et eindel yoghurt med müsli og banan, syns det fyller magen passe utan å auke halsbrannen (men ser at enkelete advarer mot syrlege ting som yoghurt osv).

Har også effekt ei lita stund av samarin som eg løyser opp i vatn. Smakar surt og fælt, men har som sagt ein viss effekt for meg.

Lovehearts syns eg hjalpt tidlegare i sv.skapet, når halsbrannen ikkje var så intens, men no syns eg nesten det blir verre av det. Bortsett frå at smaken er god, då...

Skrevet

Takk for mange gode tips, akkupunktur tror jeg jeg skal prøve ut faktisk. Er tross alt en del uker igjen, og om det virkelig går an å bli kvitt det - betaler jeg gjerne for det:)

Skrevet

Anbefaler øreakupunktur. Forskjellen var som natt og dag. Helt fantastisk. Fikk en helt annen hverdag etterpå!!! jeppjepp

Skrevet

Hvor? Ser du er fra Stavanger.

Skrevet

jeg er også veldig plaget med halsbrann. Må ligge oppstøttet av puter i nakken om kvelden når jeg legger med...kjempekjedelig!!Men her er i allefall tips som hjelper for meg:

-unngå matvarer som er syrlige, i allefall på kvelden dvs: juice, brus, appelsin, saft etc

-unngå mat med mye krydder i som taco etc om kvelden

- Melk(oboy) lindrer halsbrannen, men ikke rett før du legger deg

- unngå å spise de siste tre timene før du skal sove

- pepcin duo tabletter hjelper øyeblikkelig på problemet

- få andre tilå plukke opp ting fra gulvet;-)

Ellers tor jeg ikke det forsvinner helt, men det blir jo borte etter fødselen da...

Lykke til:-)

Skrevet

Må bare anbefale osteopat (se ev. lignende trår på "skravle"). Èn behandling og jeg har fått et nytt liv!!!!

Ikke helbretdet, men plagene er redusert med 95%!!!!! Vel verdt de 380 kronene!!!!!

Skrevet

titralac!! jeg hadde ikke overlevd uten! får kjøpt stooooore bokser på apoteket og man kan ta opptil 20stk om dagen!!! halsbrannen forsvinner fort og har relativt langtvirkende effekt.

Skrevet

de gode rådene vil sikkert ingen ende ta... her kommer mine... var veldig plaget forrige sv. skap som nå, og da prøvde jeg alle slags tabletter og div. som jeg kjøpte inn både fra England og USA, i tillegg til de du får her hjemme, fikk skikkelig aversjon mot de smakene underveis og endte opp med å tygge lovehearts til den store gullmedaljen. Denne gangen har jeg i tillegg endt opp med en ganske god løsning de siste ukene (er nå i uke 39) og det er å drikke Club soda blandevann! om kvelden, sitedefor bare vann - synes det var litt underlig i starten men nå synes jeg faktisk det er riktig så godt og lindrer med en gang. Også drikker jeg ett glass med samarin på sengen før jeg legger meg, synes den smaken er mye "renere" enn alle andre produkter som er tilsatt smaker for å gjøre det "godt" - uten at det blir kvalmt. Osteopaten min anbefalte en kur på en skje olivenolje blandet med sitron hver morgen 20 min. før du spiser, har ikke testet dettte ut for jeg har så lavt blodsukker om morgenen at jeg ikke kan faste så lenge før jeg putter i meg noe fast føde.....

lykke til!

Skrevet

titralac, gaviscon, link, banan, melk, coca cola, saftis, losec (reseptbelagt) , sitronvann, lovehearts, sure føtter, bruspulver.. alt som er basisk egentlig...

Skrevet

hei! Jeg har levd på titralac hele svangerskapet, og det funker utrolig bra. Men i helgen har jeg vært tom, rakk ikke apoteket. Jeg kjøpte derfor samarin som en kriseløsning og har kun drukket et glass med det i dag og har nesten ikke hatt noe halsbrann. Anbefaler det. Husk kun tre doser per dag.

Skrevet

Mandler, vannmelon, farris:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...