Gå til innhold

Hoster, hoster og hoster.. Noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten ligger bare og hoster.. Gir seg ikke heller.. Han har fått dosen sin med Bricanyl idag, og det bruker å hjelpe, da hoster han ikke på natta.. Men ser ikke ut til at det hjelper noe særlig nå..

Noen med noen gode råd? Har prøvd å varme melk til han, i tilfelle det hjalp, men det ville han jo ikke ha... =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest her inne at Mentholatum under føttene skal hjelpe...

Skrevet

Ja, det har jeg oxo.. Men har jo selvfølgelig ikke det... =/

Skrevet

Prøv å bygge opp senga ved å legge bøker el. under to av bena:)

Skrevet

Er den slimete? Her fungerer det best med bisolvon og nesespray!

Skrevet

Nei, det er tørrhoste... =/

Har bygd opp senga, og det hjelper ikke stort det heller.. =/

Skrevet

en ts honning, et glass lunkent vann, litt sitron. blandes. Kan godt drikkes avkjølt, men vannet bør ikke være over 40 grader da du rører i honning. Jeg har gitt min det som tørstedrikk da hostingen har vært som værst. Det hjelper. Honning er slimløsende og antiseptisk, melk er slimdannende og kan gjøre så han hoster mer. Obs: Ikke honning til barn under året.

Skrevet

Æææsj, jeg har jo verken honning eller sitron... =@

*springe på butikken med en gang i morra*

Skrevet

Mentholatum trikset virker supergodt. Men siden du ikke har det kan du gi ham kaldt vann og legge ham i et rom som er kjølig. Kaldt vann roer slimhinnene. Om han hoster og virker tett må du ringe legen. Håper det blir søvn på deg og lillegutt i natt.

Skrevet

Altså. Du ødelegger virkestoffene ved for høy temp på vannet. Dette rådet virker på de fleste. Det vet jeg. Og honning er kjekt å ha i skapet med tanke på hoste. Går aldri ut på dato, heller.

Skrevet

Ikke gi melk til hostende barn. Det gjør ting verre...

Skrevet

ja, nettopp. Kjølig rom er også bra, gjerne kjølig natteluft.

Skrevet

Okei. *notere i hjernen; null melk*

Han ligger på et kaldt soverom, i går natt satt vi til og med ute ei stund, uten at det hjalp. Han er ikke tett eller noe ellers, kun den tørrhosten.

Drikker vann når jeg tilbyr han det, men det ser ikke ut til å hjelpe det heller..

Huff, man føler seg så maktesløs når ingenting hjelper.. =/

Skrevet

Off, så illa da:\ Tenkte å foreslå veldig kald drikke jeg..

Har du noe sugetablett av noe slag da? Om han er våken mener jeg.

Hvis ikke synes jeg det kan letne litt ved å ligge på siden.

Tørrhoste er noe hærk:\

Skrevet

Hmm, jeg har Trolldrops.. Hehe.. Hva heter de på ordentlig nå igjen.. Dundersalt! Hehehe.. Men tror ikke det er tingen akkurat... ;p

Han er våken ja, men troooor kanskje det holder på å letne litt nu. Hoster bare hvert tredje minutt nå.. =P

Herk ja.. Fy fader! Og så vondt å høre på, og vite at man ikke kan gjøre så veldig... =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...