*Januarbaby*09 Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Er litt redd for strekkmerker, jeg=S Har begynt å få litt på magen nå, 10 uker før termin. Andre med liknende erfaringer?? råd og tips for å hindre videre utvikling av strekkemerker!? Har lagt lite på meg i sv. skapet til nå, så hadde håpet å slippe unna, men den gang ei=(
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Strekkmerker er vel ikke noe farlige greier..de blekner somregel..og det er bare en bagatell.... Hjælpes meg...
*Januarbaby*09 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2008 Vet det skal være en bagatell, og i den store sammenheng så er det jo det!! Men nå er det nå en gang slik at det er nettopp dette jeg går og bekymrer meg over=S Inegn andre som er "redd" for disse strekkmerkene?
Mamma`n til tre Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Ja jeg skjønner deg jeg......det er jo ikke fint, mange som sier at det skal synes at du har fått barn ol, må det virkelig det? jeg går gravid for tredje gang og du kan si at jeg er av de mest uheldige ifht strekkmerker! De værste merkene kom da jeg gikk med den første, og mine merker går nesten hele veien opp til puppene..ca 5 cm nedenfor kanskje, og det er ikke noe pent...kommer aldri til å gå i bikini igjen iallefall!!!!!!!!!!!!!! men når det er sagt så kunne jeg aldri vært foruten mine barn;o) men litt urettferdig er det jo at noen slipper unna og andre får alt.........slik er livet, og det må man bare leve med!! det finnes forskjellige kremer på markedet, men om de hjelper er noe annet!! det viktigste er vel å holde huden elastisk med fuktighetskrem!! håper ikke du ble skremt av mine ord...........de fleste får noen merker på hofter, lår,pupper, nederst på magen osv, det er jo helt normalt!! Lykke til iallefall!!
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg bekymrer meg også litt for å få strekkmerker.. vet også at dette er en bagatell, men er som du sier, katrine86, allikevel av betydning..-vil jo helst slippe unna:) er i uke 35+2 og har enda ikke fått strekkmerker på magen.. bank i bordet.. jeg smører meg med krem hver kveld så får håpe det hjelper:)
Duracella Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Tror det handler mest om arv og gener..... Hvordan ser moren din ut? Jeg har aldri smurt meg og har ingen strekkmerker. Gikk opp mye i vekt sist gang også. Man har flaks eller uflaks, ikke mye å gjøre med. Det ER lov å bekymre seg! Er ingen som helt ærlig kan si at tanken aldri har falt dem inn gjennom svangerskapet!!!! Klart det viktigste er å få en herlig, frisk baby, men vi vil helst få det uten merker, ja.
*Januarbaby*09 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2008 Takk for svar alle sammen=) Har brukt fuktighetskrem siden uke 8. Skulle være godt forberedt, jeg!! Men er klar over at det ligger mye genetisk dette her med strekkemerker!! Trodde jeg skulle slippe unna egentlig, siden min mor og søster ikke har et eneste strekkmerke på magen. Menmen, er som du sier *spire nr 3*, er jo barna som betyr noe=) Gleder meg uansett til gutten min kommer, strekkemerker eller ikke! Skal prøve å ikke fokusere så mye på strekkmerkene, selv om jeg må innrømme at jeg bruker litt for mye tid foran speilet om dagene=S
*Januarbaby*09 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2008 lillemanns mamma: Min mor har som nevnt ingen strekkmerker. Samme med min søster, ikke en eneste strek på magen. De har litt på bryst og rumpe, men det hadde ikke jeg klaget over. Er magen som vises fram=S *spire nr 3*: Når i sv. skapet begynte strekkmerkene på magen å komme fram? Jeg er som sagt 30 uker på vei, og frykter utviklingen videre!
Mai_jente Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Jeg har god erfaringmed WELEDA fødsels olje,smører meg hver morgen og kveld + et olje bad i uka (pass på at den ikke inneholder urter som kan sette igang fødselen.) Min mor har MASSE strekkmerker,jeg har selv lagt på meg 20kg og bank i bordet ingen strekkmerker å se:D Det er alltid håp etterpå også,huden fornyes stadig og jo flinkere du er til å smøre deg både utvendig og innvendig(omega3'6'9) jo lettere blir det for kropen din å rep. seg selv. Tenk positivt,og gjør ditt beste....det er 70%deg selv og 30%gener,så vi kan vel ikke legge hele skylden på mor og far?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå