Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Bunaden er helt vanlig, sort skjørt med noe rødt på kanten, hvitt forkle og rød "vest". Har kjøpt sorte pensko, ikke bunadsko... Vesla er 19 mnd.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Jeg hadde valgt hvit,men det kan også være fint med rødt.
milli78 Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Hvis skjorta er hvit hadde jeg tatt hvit strømebukse også!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. april 2008 Skjorta er hvit, så da blir det hvit strømpis også Takk for svar jenter!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 25. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. april 2008 Oki.. Virket som om sort var helt fy-fy (ingen som nevnte det liksom) Jeg har jo hvite strømpebukser til vesla, så jeg kjøpte sorte i dag. Grunnen til det er jo at jeg selv har sorte strømper til min egen bunad. *ble litt usikker her nå*
Gjest Skrevet 25. april 2008 #14 Skrevet 25. april 2008 Jeg synes det kommer veldig an på drakten/bunaden. Er den en kort variant ville jeg hatt hvite, men til lange drakter synes jeg der er finest med sorte strømper og sko. Kunne aldri falt meg inn å gå med hvite strømper til bunad selv liksom:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. april 2008 #15 Skrevet 25. april 2008 kunne ikke falle meg inn å ha noe annet en sort!!
prekæs Skrevet 25. april 2008 #16 Skrevet 25. april 2008 det er nok veldig forskjell avhengig av bunaden. Min vestfoldbunad har røde strømper. Og mener en dame i Husfliden sa at til vanlige barnebunader skal det være rødt. Med vanlige mener jeg. Rodt liv med kantebånd, svart skjørt med kantebånd, hvit skjorte og svarte sko. Sånn som mange har, mao:) Er sikkert ikke så nøye.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #17 Skrevet 25. april 2008 Er bunaden fotsid,ville jeg også valgt sort. Men stort sett alle draktene jeg har sett er til like nedfor knærne og da syns jeg hvit el rødt er fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå