:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 om du kjører en strekning. (til stranden der du bor) ca 2 ganger i året i 26 år. er det da på noen som helst måte normalt og glemme veien? og om ikke det er normalt hva kan det bety?
Gjest dagdrømmer Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 For meg så... er ekstremt desorientert og distre. Men pinlig - ja!!
blond Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 At du har tankene et annet sted, at du har sovet for lite og har for mye å gjøre, er distre, at det ligger psykiske problemer/fenomener bak. Hva mener du med å glemme veien? At du ikke kjenner deg igjen og må spørre ukjente?
Anne-B. Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Hmm. Skulle tro at det ville ha festa seg rimelig bra. Spørs når man har begynt med det, som barn eller først som litt eldre. De første minnene er de som sitter best, så det kan jo tyde på et begynnende tap av korttidsminner. Dette blir vel et selvbiografisk minne, og folk med begynnende demens glemmer jo gjerne slike ting, som telefonnummeret sitt og hvor de bor.
Gjest dagdrømmer Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Men vet ikke om jeg egentlig har så dårlig hukommelse, bare dårlig ordenssans. Alle minner lagres i den store "diverse"-skuffen i hodet mitt, og da er det ikke så lett å finne det man trenger;)
Anne-B. Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Det er forskjell på å problemer med hukommelsen og det å være distre. Jeg er dessverre veldig distre til tider, men jeg husker likevel godt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2008 de 26 årene er alle mens hun er voksen og selv kjører bilen dit. hun måtte stoppe, spørre noen om veien og fremdeles ikke fant fram.. det er snakk om en 15-20 min kjøretur fra der vi bor til stranden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå