Gå til innhold

Jeg burde vel egentlig vite dette - men jeg spør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man tar en graviditetstest og den viser positiv, kan den to uker senere vise negativ (man har da aldri vært gravid...) Eller er det fysisk umulig? (Sånn sett bortifra at testen er defekt...)

Og stemmer det at man kan ta en test f.eks nå og den vise negativ, ta en om to uker og den viser negativ,og ta en en uke etter der og den plutselig er positiv?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Fram i tid kan den i alle fall godt bli positiv, med mindre du har vært mer avholdende enn paven.

Skrevet

Altså, jeg mente jo liksom sånn at si man har hatt sex for jeg vet ikke - to uker siden da. Så tar man en test og den viser positiv, også to uker senere negativ liksom. Og det samme den andre veien om du skjønner... :P

Skrevet

Slike tester eller EL-tester har aldri fungert på meg. Hvorfor ikke ta en tur til legen i stedet for å lure?

Skrevet

Nå sier jeg ikke at det er tilfelle for meg. Men om det skulle være så ville jeg selv ikke dratt til legen for noe slikt ettersom jeg har enorm legeskrekk;)

Skrevet

Du trenger bare å henvende deg til labben :)

Skrevet

Hæ? Hvordan da? Vil egentlig ikke være i nærheten av noen legekontor selv. Men anyway - takk for svar:)

Skrevet

Det hender vel at man er gravid, og aborterer så tidlig at det tas for å være en vanlig menstruasjon.Så da kan det kanskje hende at hcg-nivået stiger litt, for så å synke igjen.

Skrevet

Det jeg fikk beskjed om (fra legekontor og apotek9 er at en test kan kun vise feil den ene veien, at den kan være negativ til tross for at du er gravid. Den viser aldri at du er positiv, med mindre du har bolle i ovnen.

Og så kan du jo gjøre som meg, kjøpe x antall tester, for til slutt å kapitulere og oppsøke lege.

Skal man slenge på en gratulasjon her?

Skrevet

Takk for svar:)

Gratulasjon ville isåfall vært det siste å slenge på :-P

Men har ikke tatt noen positiv test. Har tatt en negativ en. Har heller ikke hatt mensen siden jeg begynte på pstav, så jeg aner jo ikke noe om den mangler osv. Men har bare gått opp litt mye på kort tid, og hatt en del sånne menssmertegreier at jeg bare måtte høre andre erfaringer... ;-)

Skrevet

Det kan være luft, også er du litt på alerten for tida, og tolker det som menssmerter. Been there..

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra legekontoret (Jeg greide ikke helt og tro på testresultatet) At falsk-negativ kan skje, men at falsk- positiv ikke skjer (Bare i tilfeller hvor personen bruker medikamet som inneholder hcg/eller som gjør at man produserer hcg) Om testen er negativ og senere positiv betyr det at kroppen ikke har produsert nok hcg til at det slår ut.

Skrevet

tror de kaller det kjemisk graviditet eller noe, hvis det blir positiv en dag, så negativ litt senere...

skjer det motsatt er det vel treghet i hcg-produksjonen... sånn har jeg forstått det..

var det forresten dette du mente?

Skrevet

Åja, så det går nemlig an å få positiv også negativ ja?

Ja, var akkurat det jeg mente:)

Takk for svar!

Skrevet

Ei venninne av meg fekk positiv test ein dag og negativ dagen etter. Ho hadde nok då vore befrukta eit like augneblink før spiren forsvann, kunne legen fortelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...