tine80 Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Noen som vet hvem som synger sangen lykkeliten, eller event hvilken plate som eg kan finne denne sangen på? Og heter sangen egentlig lykkeliten?
Gjest Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Sangen heter "Lykkeliten" ja. Er flere som synger den. Du kan google den og da kommer det opp en hel haug =)
Musseknapp Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Finnes bl.a. på en CD som heter"Min første CD", og den kan kjøpes på denne linken: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2668625 Lykkeliten Tekst og melodi: Frimann Clasen -------------------------------------------------------------------------------- Da lykkeliten kom til verden var alle himlens stjerner tent, de blinket "lykke til på ferden", som til en gammel, god bekjent! Og sommernatten var så stille, men både trær og blomster små, de stod og hvisket til den lille, som i sin lyse vugge lå. Slik kom da lille lykkeliten til et av verdens minste land. Og skjønt han va`ke store biten, så var han dog en liten mann! Han hadde mørke brune øyne, og håret var så sort som kull, han lå og skrek det første døgnet, men han har så store smilehull! Han har så sterke, faste never, og slike silkebløte kinn, og i en silkeseng han lever, der har han også ranglen sin! Det er hans verden nu så lenge det aller første år han har, og han vil ingen større trenge før han det første skrittet tar! Til livets ære skjer et under i alle land hver dag som går, ja, i ethvert av de sekunder, som men`skehetens klokker slår! Men ingen vet og ingen kjenner den vei ditt lille barn skal gå, og ingen vet hva skjebnen sender av lyse dager og av grå.
Musseknapp Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Mer info om cd'en på denne linken: http://www.barnimagen.com/felles/nytt_og_nyttig/min_f_rste_cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå