polarn & pyrene Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Jeg klør veldig inne i håndflaten og under føtter. Er det noen som har det samme og er det noe som kan være falig. Er det ikke noe som handler om kløe slik i svangerskap? Har ikke spist noe enn det vanlige og ikke brukt noen andre såper enn de jeg har brukt de sisste årene. Noen med svar der ute?
Tirilill Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Svangerskapskløe...typisk å klø inni hender og føtter. Burde prate med legen din. Jeg har hatt forhøyet lever verdier en stund. Skal på ny sjekk i neste uke. Kløen går litt opp og ned sammen med verdiene.
polarn & pyrene Skrevet 25. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2008 Er det noe akutt eller kanjeg vente til etter helgen? Leste litt på internett og visse sider står det at det er kjempe falig og andre sider ikke i det hele tatt.
Tirilill Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Vet egentlig ikke, fikk vel ikke noe godt svar sist for verdiene mine var på vei ned når det ble oopdaget. Og kløen hadde gitt seg litt. Men fikk beskjed om at jeg skulle ta kontakt hvis kløen økte igjen. Det har den gjort, men tenkte å se det an til i morra før jeg ringer. Hvis du klør noe helt sinnsykt går det jo an å ringe legevakten å spørre. Eller føden.
Har 2 Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Hei, i mitt forrige svangerskap hadde jeg økt gallesyre, det man får kløe av. Det er ikke bra for babyen, fostervann og miljøet den bor i blir på en måte forurenset siden våre indre organer ikke rydder opp slik det egentlig skal. Jg ble derfor satt igang litt tidligere. I dette svangerskapet følges jeg nøye opp. Jeg fikk ikke så mye kløe sist, men merket det mer på stikking under høyre bryst/ der gallen er. Likevel hadde jeg veldig høye verdier. Mitt råd er å ta kontakt med føden snarest, få tatt blodprøver (de bør tas fastende på morgenen), også vurderer de hva de skal gjøre utfra hvor høye galle- og leververdiene dine er. Er det tidlig i svangerskapet kan det vist behandles med medikamenter, men fra uke 37 - 38 setter de igang hvis de mener babyen ikke har det bra. Jeg var senest på Riksen i dag og sjekket, er i uke 31 nå og alt er bra. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå