Gå til innhold

Noen som har fått store barn her..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en gutt på hele 4890 gram og 54 cm den 31.mars.. temmelig stor ja:) Ble ganske så overraska da de sa målene på ham, for jeg hadde ingen anelse om at han var så stor på forhånd. Hadde fått beskjed om at babyen var gjennomsnittlig stor på flere ultralyd, hadde litt lavt SF mål gjennom hele svangerskapet og normalt stor mage vil jeg påstå..merkelige greier.

Fødte 5 dager over termin, og fødselen var over på 4 timer og gikk helt problemfritt..rare greier:)

Har ei jente fra før, født i 2005, som var rett under 3,4 kg..ble født i uke 37 hun da så hadde nok blitt endel større om jeg hadde gått i nesten 4 uker til som jeg gjorde med gutten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler på en måte jeg har gjort noe galt siden han ble så stor... får jeg flere barn blir de vel 5 kg..uff.

Skrevet

Gutten vår var 4240 g og 52 cm lang. Ikke kjempestor, da, men med gode valker og dobbelhake :) Han ble født fire dager før termin.

Ingen fortalte meg heller at han var stor, før han var ute.

Det er jo virkelig ingenting vi gjør sånn at ungene blir store!?

Vi er heldige som har nok og næringsrik mat, og vi kan selv velge å ikke røyke :)

Har du hørt noe negativt om å få store barn? Siden du føler du har gjort noe "feil"?

Skrevet

Min yngste var nesten 4,8. Fødselen va en drøm, men jeg raknet fra a til å.... Det ligger vel litt i genene å få store barn, tror nok ikke du gjorde noe galt! Og det treng ikke bety at neste blir enda større, selv om jeg er redd for akkurat det samme.... Så jeg har ikke lyst på flere unger, holder i lange baner med de to jeg har! ;-)

Skrevet

Jeg fødte en gutt på 4600 for tretten år siden. Både hun som kom før og de to etterpå har vært under 4 kg. Minste nå sist på 3500. Du har ikke gjort noe galt, gjennomsnittelig fødselsvekt blir bare høyere....hvorfor vet jeg ikke:)

PS gutten er idag en slank og sprek tenåring:):):)

Skrevet

Først og fremst...Gratulerer med gutten!

Jeg har fått generelt store barn! Størst av mine var 5260 gram og 57 cm;=)

Skrevet

de blir ikke nødvendigvis større for hvert barn du får. Min førstefødte, var rett over 4,5 kg og 54 cm (født 2 uker etter UL-termin), mens andremann "bare" var rett over 4 kg og 52 cm (født på Ul-termindagen) :) Det morsomme med meg og mine sv.skap er at jeg var mye mer usunn i sv.skap nr 2 enn i nr 1, allikevel var førstemann større :)

Skrevet

fikk ei jente på litt over 5 kg. No problem=)

Skrevet

Min første var på 4820 gr og 52 cm.

Åpningstiden gikk greit, utpressinga tok laaaaang tid(4,5 timer)...

jeg hadde svær mage og ble bare litt overrasket.. men mest overrasket var barnepleier som veide han tre ganger før hun trodde det :)

Lever på diett nå, skal gjøre det jeg kan for å få en normalvektig denne gang...med støtte fra lege og jordmor..

Skrevet

Jeg fødte en gutt på 4960 gram og 52cm..

Fødselen var et helvete. Helt grusomt.

Orker ikke gå i detaljer, men det var et mareritt.

Om det var pga størrelsen hans vet jeg ikke.. Ser jo at folk har drømmefødsler med store barn og noen har grusomme fødsler med små barn, så er nok forskjellig fra person til person.

Skrevet

Minstesnuppa her var 4760 gr og 56 cm da hun ble født 11 dager over termin. :) Vi visste hun kom til å være stor ettersom storesøster var 4,5 kg og 55 cm lang - og vi i tillegg var på ultralyd i uke 38 pga av at magen min faktisk ikke kunne bli større enn den var!! (Da hadde jeg nok sprukket!!)

Men fødselen var den beste fødselen jeg har hatt av de tre (har en gutt fra et tidligere forhold som var ei "pyse"når han ble født... var bare 3300 gr og 51 cm lang)... Var ferdig på 5 timer jeg også, og sydde kun to sting etterpå. Frisk som en fisk.

Jeg tør ikke å få flere, for jeg har gener som gjør at neste mann blir enda større. Sambo var over 5 kg da han ble født, og jeg var over 4. Min mor har født fem barn, hvorav vi økte på for hver som kom (jeg er eldst). Minste broren min var over 5 kg da han ble født.

Og det er kanskje ikke "så stort" når en gutt er 4,5 kg, men det er stort når ei jente er nærmere 5 kg!

Snuppa er nå 9,5 mnd, veier 11 kg og er vel snart 80 cm lang! Så hun er stor for alderen da... Stødig dame må jeg si :)

Men jeg fatter ikke at du kunne ligge under symfyse mål????? Jeg lå laaaaaaaaaaangt utom kurve gjennom hele svangerskapet....

Skrevet

Tenker vel at jeg kanskje har spist for usunt, vært for stillesittende og slikt.. det er jo større risiko ved å få store barn enn "normalt store".

Skrevet

Det er det som er så rart.. folk spør meg om hvor jeg gjemte den ungen når de hører hvor stor han var:) Men jeg er 175 høy, kanskje derfor jeg ikke virket så stor? Ikke vet jeg. Hadde jo stor mage da, men ikke uvanlig stor:)

Fødselen gikk kjempefint, revnet ikke engang måtte bare sy et lite utvendig pyntesting. Glad jeg var andregangs ja!

Skrevet

Jeg lå godt under den grønne streken på SF-målet hele svangerskapet, også etter jeg passerte termin ser jeg..rart!

Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor, men likevel var magen min en halvmeter rett fram! Det så ut som jeg skulle ha tvillinger i alle fall.... Men vet at noen kan bære babyene inn mot ryggen. Det gjorde min venninne. Pjokken hennes var 3,5 kg, men uka før hu skulle føde, så vistes det ikke at hun var gravid en gang hvis hun hadde på seg jakke!! (Magen hennes når hun var 6 mnd på vei, var som min når jeg var 1 mnd på vei!!)

Så du er et mysterium... hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...