Gå til innhold

Han gråter når andre holder eller snakker til han!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som erfarer dette? Han er 4.5 mnd. Virker så redd, men må jo nesten la andre holde han også. Hva mener dere? Er jo så redd for at han skal føle seg utrygg også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff ja. Er ikke så ille at hun gråter hver gang, ikke når hun er i godt humør ihvertfall. Men når hun er trøtt og lei er det bare mamman som er bra nok. Håper det går over

Skrevet

vanlig at de blir skeptisk til andre

Skrevet

Forresten (jeg er Anonym 21.39). Jeg nevnte dette for en veninne, at det var vanskelig for meg å ha barnevakt fordi jenta mi (som altså er snart 5 mnd) er så skeptisk til andre. Da sa hun at det ikke var vanlig før de er ca 8 mnd. At de får en sånn fase da. Men er det ikke vanlig å ha en lignende fase når de er omtrent 4 mnd? Følte hun prøvde å si at jeg tok feil. At det ikke kunne stemme at babyen min var så skeptisk, at det bare er jeg som tror at hun er så avhengig av meg liksom.

Skrevet

I 5-6 mnd-alder er det vanlig at noen barn blir skeptiske til andre. Det har jeg både lest i bøker og hørt fra helsesøster.

I 8 mnd-alder er det også vanlig, men da kommer "seperasjons-angsten" i tillegg. Det er nok det venninna di tenker på.

Snuppa våt ble "redd i 4-5 mnd alder når folk hun ikke kjente holdt henne. Dette skal man ta hensyn til. Når babyen din er redd, er det en reell følelse og skal slippe å tvinges til å bli holdt og koset med av en fremmed uansett om denne er en slektning.

Vi "trener" på dette. Hun holder ut litt lenger hver gang, men vi tar henne strak tilbake i armene til meg eller pappaen når hun begynner å gråte. Det går bedre og bedre. Hun er 6 mnd nå.

Skrevet

Andre trenger ikke å måtte holde henne når hun gråter og er redd... Da trenger hun å være hos mamma/pappa. Dette er en normal greie de skal gjennom. Begge mine har vært helt ekstreme der selv, men de kom seg gjennom det de også...

Og det varer jo ikke så lenge heller.

Skrevet

Det er godt mulig at babyen din har fått separasjonangst allerende!! Min lille snupp begynte med det da hun var 5 mnd. Var helt tydelig at det var separasjonsangst!! Gråt fryktelig da jeg ble borte og stoppet med en gang jeg kom tilbake. Jeg måtte være sammen med henne hele tiden i en periode til det gav seg av seg selv. Og, nei hun har ikke hatt separasjonsangst siden, så jeg er helt sikker på at hun hadde det, men tidlig...!

Skrevet

Samme her!! Jeg lar ingen andre holde babyen min hvis hun ikke vil selv!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...