Gjest Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Finnes det 911 Nanny i Norge? Hvordan få vår datter på 3,5 til å sove??? Jeg blir gal av dette her, hun holder på i to timer hver eneste kveld, står opp minst 20 ganger, jeg er så lei!!!! Leser om ferber metoden osv. men det finnes jo ikke hjelp til de større barna!!Har brukt valergan sovemedisin som vi fikk av legen, men det hjelper ingenting, hun blir bare utslitt dagen etter i steden...og full fart på kvelden igjen.. Hvem kan hjelpe?Finnes det noen som kan komme hjem til oss for å hjelpe?Føler jeg kan eksplodere hvert øyeblikk!!
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Hmmm...hun sover ikke på dagen lenger eller? Tuppa vår her på også 3,5 har akkurat sluttet å sove på dagen(har vært nødvendig helt til nå når vi står opp 06.30,og med fullt kjør i barnehagen hele dagen blir hun helt utslitt,så hu har sovet hver dag fra 12-14,og er da stuptrøtt igjen kl 20. Men nå har vi måttet slutte, får det begynte å dra ut litt om kvelden, så nå sovner hun gjerne momentant kl 7. Men da må vi passe på å være i aktivitet med henne hvertfall mellom 5 og 7 ellers slokner hun..:-) Var kanskje ikke så mye tol råd dette her, men det er i allefall sånn vi har måtte gjøre det. Ønsker dere masse lykke til!! :-)
Fimla Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg mener at Karin Naphaug kommer hjem for å hjelpe med søvn til barn i alle aldere. Hun driver med sånne belønningssystemer. Vi har også hatt litt problemer med vår datter på 3,5 år. Vi har fått tips på et senter som heter Midtimellom (i Oslo) og tipset der var å sitte inne på rommet til hun sovnet. Det har vi gjort og det hjelper litt. Sitte der og ikke lov å prate. Da går hun hvertfall ikke ut av senga, og klarer kanskje å roe seg litt før. Men vi har egentlig funnet ut at hun ikke er trøtt nok. Nesten uansett når vi legger henne, så sovner hun ikke før halv ni. hun står opp syv. Trenger vel ikke mere søvn. Sånne kvelder er utrolig slitsomme og vi har hatt veldig mange. Jeg blir litt for fort sint og det hjelper aldri. Klarer ikke la være for det innimellom. Lykke til, uansett!!
Gjest Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Hun sluttet å sove på dagen da hun var to år...er i barnehagen 4 dager i uken, står opp ca. halv åtte på morgenen.Er stuuup trøtt etter b.hagen, må holdes øye med hvert minutt, ellers så sovner ho..men ved 19 tiden....Neida, DA er det full fart igjen!!
Gjest Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 vi satt inne hos henne i et halvt år,hver kveld...uten hell.vi har en 7 åring også som skal legges, og en mann som til tider jobber uker borte...så det er håpløst å sitte inne hos henne..jeg har også lett for å bli fort sint,og noen ganger hjelper det, mens andre ganger helt motsatt..
Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Hvorfor ikke legge henne tidligere? Hun høres overtrøtt ut. Min gutt på 3år legger seg gjerne kl17 en kveld, og kl20 en annen kveld. Han våkner uansett samme tid neste dag. Selv vi voksne legger oss tidliger når vi er trøtte. Det å bli presset til å være oppe så lenge gjør henne sikkert veldig stresset.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 hun blir ikke presset til å være oppe, får ofte sette på seg pysjen ved 17 tiden..f.eks i dag gjorde hun det...men hun er fortsatt våken nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå