Gå til innhold

Dere som gir grøt til barna deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

- hvor mye gir dere dem?

Hva slags grøt får de

Og hvor gamle er disse grøtspiserne da? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager av ca. en desiliter vann og pulver nok til at den blir passe tykk. snart 10 mnd.

Skrevet

Datteren min er ett år, og jeg gir henne grøt innimellom. Lager da den porsjonen som står på pakken. Max en gang om dagen etter at hun fylte år. Hun er ikke så glad i det lenger, så det stopper seg litt selv.

Min eldste datter elsket grøt, og spiste en porsjon om dagen frem til hun var nesten to. Da valgte vi å slutte, fordi hun var blitt så stor.

Skrevet

8 mnd, grøt 2 ganger om dagen forskjellige typer, og jeg blander det ut i ca 2 dl vann. Han pleier å spise opp alt. Ammer før eller etter grøten.

Skrevet

Her får mini Sinlac... Blander det ut i ca 1 dl vann, men veldig sjelden han spiser opp, er heldig om han får i seg halve porsjonen (veldig vanskelig i matveien). Har prøvd mange andre typer uten hell, bare brekker seg eller kniper hardt igjen. Så går helst i mme her. Han er litt over 10 mnd!

Skrevet

Lillegutt får Nestlè sin 8 mnd fullkornsgrøt med eplesmak.

Frokost og kvelds.

Får 220-240 ml med vann,blandet med grøtpulver til den blir passe tykk.Og med en smørklatt i!

Skrevet

Bare et lite tips:

Småfolk sin God natt grøt...den er med ris og pasta. Jeg pleier å ta litt kanel på....

Men ikke sikkert det utgjør noe forskjell da.

Skrevet

Skålene som me blander maten i tar ca 2dl. Til kvart måltid så lager me til 2dl med mat, og så varierer det veldig kva ho et. 10mnd

Me gir Sinlac, og ein nestlegrøt med havre og frukt. Eit måltid til dagen er mosa/raspa frukt og saft fra appelsin som me blander risgrøtpulver i.

Skrevet

mini er 4 mnd. Han får 3 ts med pulver som jeg blander vann i til den blir passe tykk:) 1 gang daglig.

Skrevet

Vi koker grøt av hirseflak (jernrikt, kjøpes på helsekost) eller havregryn. Tar det på slump, måler ikke. tar litt gryn i en bolle, fyller i vann med god margin og setter det i microen på full styrke noen minutter. Til søtning kan du bruke hjemmekokt fruktmos som du fryser i terninger (vi bruker to pr. porsjon - da blir også grøten passe temperert), raspet frukt eller kjøpe ferdig. skal du lage selv er aprikos spesielt jernrikt. Mannen pleier å lage maisgrøt på melk, det er veldig populært.

Så man trenger ikke kjøpe. Personlig liker jeg å vite hva snuppa har i seg - er generelt skeptisk til pulver. Dessuten er det lett som fett og utrolig økonomisk.

Snuppa er 15 mnd, men har spist dette fra ca. 6 mnd.

Skrevet

Vel, grynene må jo kjøpes de også, har ikke hjemmeproduksjon av det altså:-p. Jeg mener selvfølgelig at man ikke trenger kjøpe ferdiggrøt.

Skrevet

Nestle-Aprikos og banan

Spiser morgen og kveld

17mnd

Skrevet

nestle sin fullkornsgrøt med eplesmak, har ca 1,3dl me vann så pulver til den bli litt sjokk å hun pleier å spise alt. 8mnd snart=) et grøtmåltid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...