Gå til innhold

Melkemengde til nyfødt?? (som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fødte en skjønn gutt på mandag (altså 4 dager siden) og mistenker allerede at jeg har for lite melk (hadde det med førstemann, så kjenner igjen symptomene både hos meg og baby). Jeg har derfor begynt å pumpe meg i steden for å amme (gir da melka på flaske) for å se hvor mye jeg egentlig har. Det meste jeg da har klart å få ut er 60ml. Det må da være lite? Eller? De gangene jeg har fått ut 40 eller mindre, blir han IKKE fornøyd. Så har kjøpt inn NAN som jeg kan gi i tillegg. Noen som har peiling på hvor mye det er vanlig å ha såpass tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom ikke igang med ammingen og pumpet samt gav nan. Har faktisk skrevet ned det jeg gav sønnen min fra han var en uke gammel. Skriver ned hva han fikk i løpet av en dag og håper dette kan hjelpe deg. PS: Dette er jo INGEN fasit!!!!

01:00 20ml Nan

04:00 40ml Nan

06:45 60ml Morsmelk

09:00 20ml Nan

10:00 40ml Nan

12:00 80ml Morsmelk

15:30 50ml Nan

18:15 60ml Nan

20:15 50ml Morsmelk

21:30 70ml Morsmelk

Mener å huske at de sa at om ungen veier 5kg skal han ha 500ml i døgnet, 7kg, 700ml om du skjønner. Håper dette gir deg litt mer svar. PS: Frem til de er to måneder skal de helst bare ha ferdigNan!

Skrevet

Et barn skal hvertfall ha 15 % av sin vekt hver dag for å få tilfredsstil sitt behov for ernæring.

Et barn på fem kilo skal ha mer enn 500 ml i døgnet. 15% av 5 kilo er 750. Det vil si at barnet skal ha minst 750 ml i døgnet.

Finn ut hva som er 15 % av din barns vekt og fordel det på antall måltider hver dag. Da finner du ut hva barnet ditt trenger av mm eller mme.

Føler du at du har for lite melk så ha et par økedøgn hvor du ammer eller pumper deg hver halvannen time. Det vil økeproduksjonen av melk.

Husk at babyen suger ut mer melk enn du greier å pumpe deg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...