Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Syns det å amme er en så utrolig rørende ting. Noen ganger når jeg ammer bebien min og ser at han ligger der og koser seg med noe JEG SELV produserer blir jeg helt overveldet! Utrolig at det går an egentlig:) Og jeg er fryktelig glad for at jeg i det hele tatt KAN amme, syns det er utrolig synd med de som ikke får oppleve denne spesielle nærheten.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Ja, det er utrolig vakkert hele greia.. Blir nesten religiøs av sånt:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 På forhånd (med det første barnet) trodde jeg egentlig at jeg kom til å mislike amming, men det viste seg jo å være så koselig og lettvint. Og som du sier, det er helt utrolig at det går an :-) Endte opp med å amme halvannet år. Nummer to var verre i starten, såre brystvorter i ukesvis og nummeret før brystbetennelse (gikk heldigvis over med mye amming og håndmelking i dusjen). Var glad for at jeg hadde hatt en så positiv erfaring med førstemann, for når man sitter der med en liten baby og gruer seg til hver gang den skal spise fordi det gjør så jævlig vondt er det ikke gøy. Men jeg visste jo at amming er kjempefint når det fungerer, og jeg var heldig og slapp unna med litt plager som gikk over på noen uker. Så nå koser vi oss like mye med amminga som første gang, tok bare litt lenger tid før det ble kos. Men helt ærlig tror jeg da at de som ikke ammer får like mye nærhet til barna sine. Den føler man jo også om man holder barnet i armene og gir flaske, eller bare koser, er ikke avhengig av amminga for å få den følelsen :-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Ja absolutt, det var ikke DET jeg mente altså! Jeg er absolutt for MME og er bare super takknemlig for at jeg selv kan amme, om jeg ikke hadde kunnet hadde jeg syns det var en super løsning med MME. Men det er denne litt "dyriske" tankegangen som noenganger tar meg når det gjelder amming, at det er så naturlig og instinktivt, og at det faktisk produseres melk FOR barnet mitt! Puh.. Tror jeg har noen spesielle hormoner i kroppen idag:) Som nevnt over blir man omtrent religiøs av dette...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 He he, ja jeg skjønner hva du mener. Er jo helt sprøtt når man tenker over det, at man produserer all maten et helt lite menneske trenger for å vokse og trives :-) Og ja, det føles utrolig instinktivt og naturlig :-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Og noen ganger når vi ligger og ammer, og hun har sluppet taket og jeg tror hun har sovnet, så glir øynene opp igjen og hun titter på puppen rett foran henne, og kanskje opp på meg etterpå, og smiler før hun lukker øynene og sovner trygt. Akkurat da ser hun så utrolig lykkelig ut, og det smitter :-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Ja akkurat det er så utrolig herlig, når han ser opp på meg med puppen halvveis i munnen og bare smiler og er sååå fornøyd! Å være mamma er det beste som har hendt meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå