aragon Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Går dere over til HIPP 2 når babyene er over 4mnd eller bruker dere 1 fortsatt?
Lykkelig g~g~j Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 dersom barnet får kun mme eller at mangemåltider er mme så ville jeg gått over til hipp2 når barnet blir 4mnd fordi det inneholder jern og mineraler som barnet trenger. For vår del så han han kun fått flaske om kvelden for å bli litt ekstra mett siden han ble født. Er nå 7mnd og jeg kjøper hipp2 om de har men noen ganger er de tom og da blir det hipp1... ble du noe klokere?? :-P
aragon Skrevet 25. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2008 Har begynt så smått med tilvenning på ulik fast føde, men får mest MME enda. Ble bare litt usikker på om HIPP 2 inneholdt de næringsstoffene som trengs siden det står tilskuddsblanding foran på pakken og ikke morsmelkerstatning som på HIPP1.
samuraibeibi Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Hipp har ikke vært flinke til å informere om dette i Norge, men de er greie å ringe/maile (kontakt står på pakka). På vårt spørsmål om dette svarte de oss: HiPP1 skall dock inte bytas ut mot HiPP2 om man ammar endast. HiPP2 används som näringstillskott när barnet precis har börjat äta riktig mat. Altså Hipp 1 er morsmelkerstatning, Hipp 2 er tillegg. Hvis barnet har annen hovednæring, grøt, middag, frukt osv fra ca 6 - 7 mnd alder skal man gå over til Hipp 2.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Hvis du fortsatt gir mye MME i forhold til annen mat skal du fortsette med HIPP 1. Hipp 2 skal først gis når babyen spiser godt med annen mat, HIPP 2 inneholder ikke alt det babyen trenger så lenge den gis som eneste næring.
aragon Skrevet 25. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2008 Takk for svar!!!! Får fortsette med 1 en stund til da skjønner jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Ok.. Så om baby ikke får annet enn melk så skal man fortsette med 1'ern? Og om baby får grøt så skal de ha 2'ern? Har jeg skjønt det riktig da? Men hva om babyen bare får noen få skjeer med grøt om kvelden,skal vi da gå over til 2'ern? *Dum*
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Jeg har forstått det sånn at du skal opp i porsjoner av en viss størrelse før du bytter fra 1'ern til 2'ern når det gjelder HIPP (NAN er annerledes), Dvs at grøt/middag/skive skal være hovedkosten, og HIPP melk skal være tilleggskost når du bytter til 2'ern. Man trenger forøvrig ikke bytte i det hele tatt hvis man gir jernberiket grøt i tillegg. Jeg bruker fortsatt HIPP 1 selv om snuppa er snart året, for hun gulper så veldig av 2'er melkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå