Fomle med nurk! Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Jeg har aldri handlet varer på nett fra andre land enn norge. Blir det mye dyrere med frakt? Har funnet masse flott fra en nettbutikk i sverige, er det greit og handle derfra? Må jeg tenke på noe spesielt?? Hva er forskjellen på svenske og norske kr?
Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Nei, frakten trenger ikke å være så mye dyrere. En del nettbutikker tar en fast pris for frakt til utlandet, andre følger postens priser. Kan være lurt å sjekke om det står noe om dette. Jeg har handlet mye både fra Sverige og Danmark. Har da betalt mellom 60-120 kr i frakt (Dette avhenger om de har en fast pris el ikke). Bestiller man fra et EU-land slipper du å betale moms, så dette blir jo trukket i fra. Ellers er det lurt å være obs på tollregelen. Handler du for 200 kr el mer, må du som regel betale toll. Noen nettbutikker sender som gave og da slipper du tollen.
Fomle med nurk! Skrevet 25. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2008 tusen takk! Jeg får undersøke litt før jeg handler da!!
Fomle med nurk! Skrevet 25. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg er akkurat nå inne på edvina.nu Fikk et tips om et svensk nettsted som hadde lenker til butikker med økologiske klær. Søkte på asfaltblomman! Ikke mye utvalg av dette i Norge så var kjekt å finne....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå