Gjest Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Lurer på om det er jeg som er sær eller vanskelig.....? Jeg har en barnløs venninne jeg ofte treffer sene ettermiddag for å skravle på cafè - kjempekoselig! Men hun kommer stadig med ideer om at jeg og mannen skal komme på middag til henne og mannen. Det hadde forsåvidt vært hyggelig det, men hun vil ikke ha med barn. Helt greit det også - om det hadde vært på kveldstid. Men nå nettopp spurte hun om hun ikke kunne få invitere oss på middag på søndag. "Så koselig" svarte jeg. "Da kommer dere kl 14" sa hun og fortsatte med "bra dere har så lett for å få barnevakt da". Så la hun på!!!! Jeg ble helt paff for en søndagsmiddag kl14 uten barn virker så rart for meg. Vi har ikke barnevakt, så vi kan ikke komme, men hun la jo på før jeg fikk fortalt det. Er det ikke rart å ikke invitere hele familien? Eller trenger man ikke ha barna rundt seg hele tiden? Synst nå søndager - og dagtid er familietid jeg da. Blir dere også invitert på div aktiviteter der barn gjerne kunne blitt med? Og hva gjør dere?
høstbarn:) Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Det høres helt fjernt ut å invitere der på middag kl 14 uten barn. Lørdag og søndag er jo maks familiedager - spør du meg! Vi skal til middag hos venner på søndag,- og ja: lille knotten er også velkommen:)
Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Folk er forskjellige og hun vet nok ikke hva det betyr å ha barn før hun har prøvd det selv... Men jeg syns det var litt merkelig å bare annta at dere fikk barnevakt og så legge på. Ring henne opp og si hvordan det er med en gang.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Middag uten barn foregår etter barn har lagt seg dersom det er i helg. Dvs omlag kl 20 for vår del. Middg kl 14 på en søndag er midt i familietiden, og dessuten også midt i sovetiden så da hadde jeg ringt opp igjen og takket nei. (er hun redd for unger eller?!)
Ranveig R Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Eg har nokre vener utan barn, og nokre med barn. Dei som har barn sjølv deler eg i to kategorier: Dei VI skal leike med, og dei UNGANE skal leike med ungane til. Første kategori treffer vi på kveldstid (for då skal vi ha VOKSENtid - spele Nintendo og sånn ;-p). Dei andre treffer eg og ungane på dagtid, går gjerne i open bhg saman eller er ute og leikar i lag når det er fint vér. Dei som ikkje har barn deler eg og inn i to kategoriar: Dei som likar ungar, og dei som ikkje er spesielt begeistra. Kategori 1 blir gjerne med på utflukter saman med ungane, eller kjem heim til oss på dagtid. Kategori 2 treffer eg berre på kveldstid, eller dersom f.eks. svigermor spør om å få "¨låne" storebror ein dag. Babyen tar eg foreløpig med der eg skal, uansett kven eg skal møte. Merkeleg å invitere vener med barn til middag på dagtid i helga, utan at dåke får ta ungane med...!
Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg hadde blitt drittsur...og sendt en sms om at søndagene ville vi tilbringe med barna våre, så da finner vi på aktiviteter der barna også kan være med / er velkommne ;-) Har venner uten barn, ville aldri falt dem inn å gjøre noe sånt heldigvis. Nå vi ses vil de faktisk treffe ungee også, og hvis jeg tilfeldigvis har skaffa barnevakt så blir de nesten sure for at de ikke får se ungene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå