Gå til innhold

hoff. Lagt sønnen min på eget rom.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Å... Lagt sønnen min på 5 mnd i senga si på eget rom i dag. Ligger å hyler. Følger oppskriften jeg fikk på helsestasjonen _ inn etter 3 min, så 5 min og så hvert 7 min. Men er så forferdelig å høre han gråte sånn.

 

Skal man ta det opp å se om han må rape etter en stund? de sluker vel litt luft når de gråter så mye?

 

Noen som har noen tips på hva ejg bør eller ikke bør gjøre?

For bare holde ut, og fullføre. Ellers vinner han jo. hehe. Han fikk mat om natta frem til i dag, så i natt skal han egentlig ikek ha puppen heller. Helsesøster mener han ikke trenger maten om nattta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hufff.. det er ikke moro det der.... Har du hatt store problemer med søvnen på ham?? Trodde ikke man skulle prøve på sånt før de var minst 6 mnd, jeg... Jeg orket ikke å gå ut av rommet, men trøstet henne i sengen til hun roet seg...

Skrevet

ja han hadde kolikk i starten så ble til at han lå i vår seg til han var 3 mnd. så fikk vi han over i sin egen på vårt rom men er så altfor glad i puppen så vil bare ha den om natten. tar ikke smokk. Helsesøster sa derfor at vi skulel prøve han på eget rom for å se hvordan det gikk da, vært oppe annen hver time med han i det siste. Det går ikke, pluss at jeg har vært så dum og roet han med puppen da for da viste jeg jo at han roet seg men nå er det slutt på å ta den lettese veien for sre hva det har ført til. hehe...

Skrevet

Vi gjorde sånn som du. Men tok han opp hvis han hylte veldig. MEN gikk ikke ut av rommet. Når han var rolig, la vi han i senga igjen. Til slutt fant han ut at det var i senga han skulle være.

Hvis det er for å finne søvnen selv, så er det vel helt greitt å gjøre dette. Trenger vel ikke være seks mnd for det. Lykke til! Det hjelper! Husk at det er DU som er sjefen.

Skrevet

Jeg ville heller ikke gått ut av rommet, men jeg er ingen ekspert. Er velsignet med en sønn som sovner av seg selv stort sett, men hvis han er urolig/ sutrer tar jeg ham opp litt. Forlater ikke rommet og går ikke rundt med ham, men holder han inntil meg for litt kos og noen ganger en rap.

Skrevet

ja han er jo vant til å sovne ved puppen, så han må nok ligge å gråte litt og finne ut at det er slik det skal være på kvelden skal han sovne selv.

 

hyler ikke lenger nå, bare gråter. og er stille til tider. er inne vært 7 min nå og stryker han litt i håret osv.

Skrevet

Har du en pappa som kan ta støyten litt? Hvis han er veeldig glad i pupp så kan det kanskje være lettere. Jeg har også hatt en liten bæljeberte, som trengte litt tid på å lære å sove. Hun hylte like mye om vi tok henne opp også, så det ble til at vi roet henne i sengen og var der inne til hun var rolig. Gikk ut med en gang hun hadde roet segm før hun sovnet, og tilbake inn igjen når bæljingen satte i gang igjen.... Etter en ukes hardt arbeid er hun en drøm å legge. Får mat, nattasang og så sovner hun av seg selv. Så det er håp i hengende snøre:)

Skrevet

Han sovnet nå av seg selv mens jeg satt ved sengekanten. se hvor lenge det varer. satt der en stund nå og tok ahn opp en del ganger for å sjekke evt rap og roe han. får se hvordan kvelden og natta går men jeg vil ikke la han ligge å gråte så tar han nok opp og heller legger meg på dagen i morgen og tar igjen søvnen jeg kansje mister i natt da. Han spisre jo ikke om natta eller kvelden men bare ksoer seg med puppen og det gjør jo umulig for at eks pappan eller andere kan legge han. derofr jeg vil ha en ny rutine med at han sovner selv..

 

Skrevet

Når lillegutt ikke vil legge seg her går vi ofte ut og inn til han. Går inn når jeg føler for det. Er ikke glad i gråtekurer. Hvis han er veldig lei seg sitter jeg litt inne hos han, stryker han først litt i håret og sier til han at det er natta og at han må sove. Er litt bestemt, men rolig i stemmen. Står litt ved senga hans og setter meg ned på rommet til han har roet seg.

Hva med å prøve å gi han litt vann fra en tutekopp når han vil ha pupp? Kanskje han er litt tørst.

Skrevet

ja kjøpt inn tutekopp og han tar vann. han har aldri vilt hatt smokk men nå tok han det gitt. la han litt på armen min og gikk litt på rommmet hans med smokken. sa det var natta og at han måtte sove i sengen sin. La han ned rett før han sovnet på armen og så sovnet han i sengen etter noen stryk i pannen. Jeg var nettopp inne å sjekke nå ca 30 min siden han sovnet. Nå var smokken der fortsatt, så kasnje han vil ta den nå i bytte med puppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...