Gå til innhold

hoff. Lagt sønnen min på eget rom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å... Lagt sønnen min på 5 mnd i senga si på eget rom i dag. Ligger å hyler. Følger oppskriften jeg fikk på helsestasjonen _ inn etter 3 min, så 5 min og så hvert 7 min. Men er så forferdelig å høre han gråte sånn.

Skal man ta det opp å se om han må rape etter en stund? de sluker vel litt luft når de gråter så mye?

Noen som har noen tips på hva ejg bør eller ikke bør gjøre?

For bare holde ut, og fullføre. Ellers vinner han jo. hehe. Han fikk mat om natta frem til i dag, så i natt skal han egentlig ikek ha puppen heller. Helsesøster mener han ikke trenger maten om nattta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor mener helsesøster ta han ikke skal ha mat om natten da? Har du begynt med fast føde utenom? Og hva mener du selv?

Mulig har ikke ett barn på 5 mnd behov for mat om natten, men noen har kanskje behov for ekstra nærhet og kos??

Jeg syntes 5 mnd var litt tidlig å starte såkalt "skrikekur". "Ekspertene" sier minst 6 mnd. Men jeg regner med det er ett gjennomtenkt og planlagt valg dere har tatt? Våkner han mye om natten ellers?

Skrevet

ja han hadde kolikk i starten så ble til at han lå i vår seg til han var 3 mnd. så fikk vi han over i sin egen på vårt rom men er så altfor glad i puppen så vil bare ha den om natten. tar ikke smokk. Helsesøster sa derfor at vi skulel prøve han på eget rom for å se hvordan det gikk da, vært oppe annen hver time med han i det siste. Det går ikke, pluss at jeg har vært så dum og roet han med puppen da for da viste jeg jo at han roet seg men nå er det slutt på å ta den lettese veien for sre hva det har ført til. hehe...

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt noen skrikekur på en 5 mnd gammel unge, og i hvertfall ikke første kvelden på eget rom!

Gå inn til ham, hold ham i hånden og syng litt. Løft ham opp til han roer seg og legg han ned når han er rolig men før han sovner i armene dine.

Jeg hadde heller ikke kuttet ut nattmaten samtidig med alt dette andre. Gi f.eks ett måltid om natta frem til han sovner greit på eget rom og er fortrolig med å ligge der. Det er viktig at de føler seg trygge når de skal sove, og det første gutten din må lære nå er at det nye rommet hans er trygt å sove i, og at du passer på ham der inne også.

Det neste blir å enten sovne selv eller å kutte nattmaten. Når det ene er i boks går du videre til det neste.

Helt til du har en trygg og god gutt som sovner lett om kvelden og sover til neste morgen.

Av og til synes jeg morsinstinktet skal gå forran det HS sier.

Lykke til!

Skrevet

Helt enig med tingeling her ja..Barnet er jo bare 5 måndter..

Skrevet

vært inne der hvert 5- 7 min nå. sittet inne 2 min ca om gangen sang litt og strøyk han i håret osv så ha roet seg så gikk jeg ut igjen..

Skrevet

Man kjenner sitt eget barn best, så det er nok ingen her som kan gi deg noen konkrete og gode råd.. du må nesten gjøre det som du føler er best for deg og speisielt barnet ditt.

Vi samsov til mini var 8 mnd, og jeg ammet om natten til var nærmere 10 mnd. Han hadde nok ikke behov for mat om natten, det var nok mer nærhet og kos. Ettersom jeg følte det ikke ødela søvnen for meg eller mini, så syntes jeg det var det rette å gjøre.

Igjen, slik var det naturlig å gjøre for oss. Mit råd er derfor å føle på hva du selv ønsker, og ikke det helsesøster mener er best. Det er det kun dere som vet!

Lykke til!

Skrevet

men han spiser ikke om natta bare koser med puppen og på veksten sin ser jeg jo at han får i seg nok mat. Men nå sovnet han av seg slev mens jeg satt der inne i 3 min og sang og koste litt. Er jo vant til å bli gått med på armne til han sovner og få ha puppen i munnen da det er slitsomt for meg.

Skrevet

Så bra da, at han sovnet etter så kort tid :)

Jeg sier ikke at dere gjør galt.. men jeg syntes kanksje han er litt liten for å ligge å skrike/gråte seg i søvn. Han har vært vant med lenge å få kose seg, føle seg trygg og føle nærhet - så jeg syntes det blir litt brått å la han sove på eget rom og i tillegg ikke få oppmerksomhet/kontakt når han gråter. Dersom du ønsker at han skal sove i sin egen seng hele natten , og du ønsker å slutte å nattamme.. så ville jeg heller vært konsekvent med å ikke ta han opp igjen fra sengen - men jeg ville ikke forlatt rommet så lenge han gråt. Jeg hadde vært for redd for at han skulle føle seg utrygg/redd osv. Men igjen - vi er forskjellige, både som mødre og barna våre - så det er umulig å si hva som er "rett" og "galt". Har stor forståelse for at du ønsker å gjøre noe med dette, byssing pg pupping inn i søvn er en dårlig uvane både for deg og barnet.

Håper at det går seg for til da :) Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...