Gå til innhold

Ble advart mot DIB på barselgruppa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøstera vår advarte oss mot å være på DIB, pga mye sprøyt som hun kallte det. Hun ba oss ihvertfall om å ta det meste med en stoor klype salt. Er vel gjerne noe i det, når man leser mange av disse tullete svarene folk gir.. Stol på dere selv sa hun, og spør på helsestasjonen hvis det er noe dere lurer på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mykje "srøyt" uansett kor ein ser synest eg :o)

Spørsmålet er vel kva det er ein er ute etter. Om det er lett underhaldning og råd og tips om erfaringar andre foreldre gjer, synest eg DIB er heilt supert. Når det gjeld meir alvorlege ting, sjukdom osv er det greitt å ta kontakt med helsepersonell dersom ein er usikker.

Så eg er delvis einig med helsesøstera di; bruk helsestasjonen for alt den er verdt, MEN det er alltid kjekt å høyre erfaringar frå andre i same situasjon som ein sjølv (då sjølvsagt med "klype-salt-filter" på) :o)

Skrevet

Sant nok at man skal stole på seg selv og ikke høre på alt. Men jeg må nå si at man kan få svar på mange små-spørsmål her inne som man kanskje går og lurer på også. Dessuten synes jeg det er fint å utveksle erfaringer og høre hvordan andre har det og gjør ting:)

Skrevet

Selvsagt er det mye tull og vas her inne, men jeg må likevel si at jeg har lært MASSE både på bim og dib. Er det noe jeg har vært usikker på av det jeg har lest her inne, har jeg fått bekreftelse/ avkreftelse fra jordmor/ lege/ helsesøster. Føler faktisk at informasjonen her inne har gjort både svangerskapet og barseltiden mye lettere.

Skrevet

Jeg synes jammen det er ganske mye sprøyt på helsestasjonen også jeg. De blir jo helt bleke om nebber med en gang ungene ikke følger boka. Mange ganger er nok det beste å stole på seg selv og søke råd hos lege viss man tror ungen er syk.

Skrevet

til dette kan jeg ikke holde meg fra å påpeke at det faktisk er helt frivillig å være her.

forrige uke var det et innlegg fra en eller annen mama (anonym hun/han også, selvsagt) som spurte om det fantes noen normale mødre her inne, (antydet da selvfølgelig at det var det jo ikke) der noen følte at de måtte forsvare seg. jeg gidder ikke forsvare meg ovenfor for som gidder å logge seg inn her for å kritisere oss, har de ikke noe bedre å gjøre? jeg synes dib er helt fantastisk. hver gang jeg har vært i førstegangsmor-knipa og lurt på et eller annet tåpelig noe har jeg alltid fått hyggelige og seriøse svar fra snille damer som har tatt seg bryet med å svare meg. jeg nekter å la noen rakke ned på dib-damene!

hopp over tåpelige innlegg da vel eller finn noe annet å gjøre (sånn som jeg burde ha gjort med dette her men jeg greier ikke la være....)

Skrevet

HI her.. det var på ingen måte ment som kritikk mot DIB fra min side! Jeg bare ville fortelle hva min helsesøster hadde sagt.. Har lært mye både her og på BIM jeg også, for all del!! Men denne klypa med salt er grei å bruke da..:) Og du Fresenius Kabi..ikke vær så gretten oki? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...