BaAraKa Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Ja, det var faktisk tilfelle da svigermor var på besøk igår. Det første hun gjorde da hun fikk kake og krem på tallerkenen, var å ta krem på skjeen og dytte det inn i munnen på lille frøkna. jeg ble helt paff og fikk ikke sagt et ord, men moren min, som også var her, sa til henne at hun ikke burde gi sånne ting når hun er så liten. Svigers gikk rett i forsvarsposisjon og sa at man ikke burde være hysterisk, og at det var et under at min samboer hadde klart å vokse opp. Etter en liten stund, gjorde hun det samme igjen, bare at det var eplekake denne gangen, og vi sa fra nok en gang, også samboeren min, men hun gjorde det liksom bare på trass. Det er ikke det at hun ga henne mye eller noe, men jeg syns det er skikkelig respektløst, og kake og krem har ingenting i munnen på en 4 1/2 mnd baby å gjøre. Det ble litt "trykket" stemning etterpå kan du si... Til søndag skal vi ha dåp, og jeg ser for meg at hun kanskje vil dytte noe i henne da også, så jeg må jo passe på som en hauk, ellers sitter hun vel ratt med en marsipanrose i munn! what to do....
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Prioriter KUN lille frøknas helse og overhodet ikke svigermor sin mening, for den SUGER! Følg med henne hele dåpen og røsk evt skjeen ut av hånden på henne og ta heller støyten det måtte innebære. Tror nok ikke ho svigermor tør å lage for mye oppstuss i en dåp der hun er helt mo spik alene om en slik idiotisk mening. Verste jeg har hørt!!! Skaff deg noe fakta om sukker og små babyer som du rolig kan fortelle henne. Gjerne litt skremselspropaganda som kan gi henne noe å tenke på. Snu på det hele og si at du da er målløs over at hun vil sitt eget barnebarn så vondt! Lykke til!
Yo&La+spire Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Synes det er svigermors mangel på respekt som er værst her. Selvfølgelig skal ikke så små babyer ha noe søtt, de trenger det jo ikke, selv om det sikkert ikke var skadelig for henne. Men selv om det ikke er skadelig så skal svigermor respektere deres ønsker og måte å oppdra deres barn på. Få henne til å forstå at det handler ikke om å "vere hysterisk" for litt krem og kake, men at det er dere som bestemmer. Hvordan kan dere ellers stole på svigermor? Neste gang er det kansje noe annet hun finner på som ikke er i tråd med deres oppdragelse, som er verre til og med....
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Hensynet til babyen maa komme forst!!!! Ikke svigermors folelser. Vis henne informasjon dere har faatt fra helsestasjonen angaaende passende mat for babyer paa den alderen, eller sider fra en bok dere maatte ha. Naar de er fire maaneder har de jo kanskje knapt begynt aa spise grot spesielt tilpasset babyer paa den alderen!
ruffen Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Vet akkurat hvordan det der er. Bare hos oss er det mormora som brenner av lyst til å fore snuppa med hva det måtte være. Heldigvis så glemte hun seg helt av i dåpen. ) Men jeg pleier å sørge for at babyen er et stykke borte fra aktuelle personer når kakene står på bordet. Eventuelt så kan du heller stappe til svigermor en banan, og si hun heller kan skrape litt av den og la snuppa smake litt. ) Så blir hun sikkert fornøyd. ) Det er jo ikke vondt ment, de blir nok bare litt overivrige, og så har "reglene" for hva som "passer seg" å gi små babyer endret seg litt på 20-30 år.
petite fleur Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Prata med ei venninne i dag, svigermoren hennes hadde gitt sønnen hennes et vaffelhjerte mens hun satt barnevakt, og guttungen har vært forstoppet siden.....1 uke siden han fikk vaffelen. Tarmsystemet deres er ikke klar for sånne ting ennå, dessverre er generasjonen over oss av en annen mening...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 trekk fram info fra HS, det pleier å hjelpe!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Den svigermora hadde ikke fått kommet i nærhet av min baby !!!
British 06.10.07 og 23.11.09 Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 joda, man skal ikke gi barna krem og eplekake .men det tar ingen skade å la barna få smake ting, slik som svigermor i dette tilfelle gjorde. snuppa mi på 6 mnd har fått smake mye forskjellig allerede, hun har ikke tatt skade av det !!
BaAraKa Skrevet 25. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. april 2008 Jeg vet jo at de ikke tar skade av det sånn sett, og jeg helt enig i at en skal la de små få smake på forskjellige ting etterhvert, men når en knapt har smakt annet enn morsmelk, syns jeg ikke kake og krem skal være det første frøkna smaker på utenom melka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå