raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Huff, tror nesten jeg angrer på at jeg skal være hjemme et helt år. Noen flere?? Synes jo det er koselig å være hjemme med veslegutt, men et heeelt år tror jeg blir lenge. Blir jo så sliten av å være med han hele dagen. Eneste fristunden er jo når vi går tur. Og litt når pappaen kommer hjem... Han er bare 4 mnd, så håper han begynner å legge seg fast kl halv åtte framover i hvertfall.. Da blir det kanskje litt mindre slitsomt.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Når skal far har sin del av permisjonen da? Han kan jo få en større del hvis han har rett til permisjon.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Tro meg ... når permisjonen er over skulle du ønske den varte litt til ;-) Jeg hadde det akkurat som deg i startet, men mot slutten trivdes jeg bare bedre og bedre som hjemmeværende mamma! Har hørt om flere venninner som opplever det på akkurat samme viset. Så prøv å nyte den tiden du har, og gjør mest mulig ut av det! Jeg startet på jobb på tirsdag, og kunne gitt maaasssse for å få et par mnd til med snuppen :-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Ikkje alle fedre som har rett påpermisjon!!!!! :/ Litt kjipt..
snartmammapåny Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Hva med å dele litt mer permisjon med pappaen? Eller du kan jo finne en dagmamma og jobbe noen dager i uken. På den måten så drar du jo ut permisjonen din og da, men kanskje du ikke blir like lei når du får litt avkobling innimellom. Alternativt kan pappa ta permisjon en dag i uka og da kan du jobbe. Det finnes mange løsninger, dere må bare være litt kreative. Jeg var selv knall klar til å begynne å jobbe igjen etter 8mnd. da tok pappaen sin permisjon. (mini var født to uker på overtid og vi hadde 10mnd permisjon, så derfor var min perm over etter 8mnd) Så ikke alle er laget for å gå hjemme i evigheter, selv om de fleste synest det er toppen av lykke. Så det gjelder bare å finne gode løsninger som fungerer for hele familien:)
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2008 Pappaen skal bare ha 6 uker og han vil ikke ha mer heller. Han stortrives på jobben, så jeg føler meg til tider totalt lost når han prater om den spennende jobben sin og jeg tilbringer dagene med å prate babyspråk... Ja, ja, til nestemann er kanskje tredeling av permisjonen et faktum. Så spørs det om jeg ikke kommer til å savne hjemmetilværelsen som bare det når jobbtilværelsen er tilbake... He, he, viktig å nyte den tiden man har Får håpe det blir knallvær i sommer med fine dager i sommersola.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Prøv å nyte også de slitsomme nettene, tenk på hvor fint det er å sitte oppe med babyen, bare dere to sammen. Se det positive i det selv om det ikke er så enkelt. Jeg har en gutt på 8 mnd nå og han la seg ikke før nesten på morgenkvisten til han var 5 mnd. Nå har vi det kjempefint og jeg skal være hjemme minst 8,5 mnd til og gleder meg over det. Gled deg til hun blir litt større og hun virkelig kan vise deg hvor glad hun er i deg og hvor mye hun elsker å være sammen med deg. Jobber forøvrig deltid hjemmefra, og får dermed strukket permisjonen. Pappaen skal ikke ha noe pappaperm i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå