Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Vet det er spurt om det mange ganger her inne, men har ikke vært aktuelt tema for meg når det har stått her Gutten min har temperatur på 38,3 og er ganske slapp, men han smiler og ler for det ! Hvor går grensen for å kalle det feber på disse små ?
stine1108 Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Min helsesøster sier at det bør være over 39 før det er feber og man må kontakte legen men om du føler at sønnen din ikke er seg selv og trenger lege er det bedre å ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite. Men utrolig hva en paracet gjør:o)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Spørs hvor gammel han er ! Er han under 3 mnd. skal lege kontaktes. Følg med på allmenntilstand , og om han får i seg nok væske.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Han er 4 mnd, så da er det vel ikke så ille Greit å spørre når man er helt grønn selv. hehe Han følger som sagt med, og ler og smiler, bare litt slapp i kroppen og sover mye, men det er vel det som skal til for å få ned feberen litt !
Ranveig R Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Klippa frå wikipedia.org "Feber er en del av kroppens forsvarsrespons mot infeksjoner, og er en økning av kroppstemperaturen utenom det normale. I praksis sier man at man har feber når man måler en temperatur på 38°C i endetarmen. Når man måler i munnen vil temperaturen vanligvis ligge 0,4°C under endetarmstemperaturen, og målt i armhulen vanligvis 0,6°C under. Siden infeksjoner sjelden fører til temperaturer over 41,1°C, sier man at hypertermi foreligger dersom temperaturen er høyere enn det. Ved temperaturer over 40°C bør man ta kontakt med lege, og temperaturer over 42°C er direkte livstruende." 38,3 målt i baken er pr. definisjon feber. Dersom guten er dårleg/ikkje vil ete/ser ut til å ha vondt, kan det vere aktuelt å gje ein paracet som smertestillande, men om han er i ok humør (om enn litt slapp) treng han ikkje det. Helsesøster her sa at når temperaturen går opp over 39 grader kan det vere greitt å gje paracet for å få feberen ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå