Gå til innhold

Hvordan lager dere pizza? Vil ha mange svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner og bli lei den samme kjedelige hjemmelagde pizzaen.

Trenger litt inspirasjon til nye varianter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lager vanlig pizzabunn, oppskriften blir alltid sånn ca...(bruker som regel å ha bruk for en del mer hv.mel..:P)

4,5 dl hv. mel, 1/2pk tørrgjær, 1/2 ts salt, 2-3dl lunken vann, 2 ss olje.

FYLL;

1pk kjøttdeig brunes med 1 pk tacokrydder( old el paso)

1 boks mais. 1/2 løk. 5-6 champignoner, og soltørkede tomater.

Pizzasaus, rør sammen 40/60 tomatpure og vann. blandes ut med litt mindre enn en 1/2 ts sukker, 2 SS basilikum eller oregano, litt pepper etter smak.

Ost; den store røde og grønne Finello "økonomipakningen"

"taco":

1 pk kjøttdeig brunet med 1 pk old el paso tacokrydder.

1/2 rødløk.

1 boks mais.

champignon.

jalapenos.

torillachips.

bacon.

bruk salsa som pizzasaus.

server med kinakål og rømmedressing.

Skrevet

pølse på pizzaen er også godt da:)

Skrevet

kjøper ferdig bunn.

fyll:

400gr kjøttdeig

1 løk

1 paprika

3 hvitløks fed

halv boks mais

litt sopp

en boks tomat purè

krydre godt

å ha på ost :)

Skrevet

Husker dere den pi, pi, pizzafyll reklamen?

Bruker av og til det pizzafyllet på slik grønn hermetikkboks, i stedet for kjøttdeig. Den er veeeldig god!!!

Skrevet

Jeg har prøvd ut maaange varianter før jeg fant en jeg likte. veldig tynn bunn i denne, da jeg ble drittlei av de supertjukke bunnene..

3 dl hv.mel

ca. 1 dl lunka vann

1/2 gjær(hiver oppi hele i litt mer vann, men bruker alltid bare halvparten;o))

salt og sukker(bare littegrann for smakens og gjærens skyld)

en skvett med olje

kjevles ut med en gang, og heves på brettet

Smører enten ketchup eller tomatpure på bunnen - ketchupen er veldig enkelt. Jeg pleier å ha krydder på kethupen. Har hakka løk på og siden ost på, settes i ovnen

Stekes ca 7 min i ovn på 220 grader

ha oppå stekt sopp(med mye pepper og litt salt), en halv pakke pepperoni og ananasbiter(deler ferdige biter i litt mindre)

Stekes i ca. 7 min til og Voila!!

Den er enkel og derfor kommer smaken bedre frem, ikke noen overfylt pizza her.

Skrevet

Jeg pleier å bruke oppskriften på pizzabunn som står bak på melposen, men den lignet ganske på disse ovenfor:)

Ellers bruker jeg ketshup med litt majones i som saus for så å bruke pølse eller bogskinke som fyll med det man måtte like på.

Suksess hver gang, har fått veldig skryt for den:) men, den er jo ikke avansert så kanskje derfor alle liker den. Det enkle er ofte det beste:)

Skrevet

for å få litt variasjon bruker jeg av og til å lag vanlig pizzabunn(som de over). Istedet for å bruke tomatsaus på pizzaen blander jeg en boks kesam, litt hvitløk og salt og pepper og smører utover bunnen. Så strør vi på det vi ønsker av fyll (kjøttdeig, løk, champignon, tomat,mais) og topper med ost :) mmMmMm.. :)

Skrevet

Deig:

3,5dl vann

2ts salt

2ss olje

mel

Fyll :

Kjøttdeig, 400gr

spagettisaus(bruk mindre vann enn det som står på pakken)

grovmalt pepper

salt

pizzakrydder

tacokrydder

bittelitt cayennepepper

Topping:

Vanlig ost

mozarella

Skrevet

+ gjær i deigen selvfølgelig:p

Skrevet

Hei! Den pizzaen vi lager for tiden består av: vanlig bunn (mel, salt, tørrgjær, olje og vann):

Fyllet: stek sopp og bacon som klippes i små biter. Vanlig pizzasaus, har så på soppen og sprøstekt bacon og rå løk. Så kommer osten, sort oliven, soltørket tomat og pepperoni. Masse godt krydder. Serveres med rømmedressing eller hva du måtte ønske og masse ruccola salat. Kjempegod!

Skrevet

Hvordan jeg lager pizza?? Ja, skal vi se..... Jeg kjører til butikken, kjøper en eske Grandiosa, kjører hjem, setter Grandiosaen i ovnen, og VIPS - har jeg laget pizza!!!! He-he!!! ;-) Hilsen "mesterkokken".

Skrevet

Da er jeg hakket mer avansert! :)))

Jeg kjøper en pakke toro pizzabunn, som jeg blander med vann + litt olje. Kjevler den ut (hvis vi er to stk lager jeg to pizzaer, men det hender jeg deler den i mindre leiver også). Mao porsjonspizza:

Altså; kjevler den ut, heller bizzafyll på boks på halvparten, strør ost over og bretter den andre halvparten av bunnen over. pensle med vann og ha litt grovkornet salt over; Inn i ovnen 225 grader i 15 minutt. og...

Sim salabim du har innbakt, hjemmelaget pizza! :)

Skrevet

Regner med det er selve fyllet du ønsker inspirasjon til?

Her får du vår lørdagspizza-oppskrift:

1 pk. kjøttdeig stekes sammen med 1 pk tacokrydder.

Bland i en liten boks m mais, et glass med salsa og et par skjeer med tomatpuré. Bre dette utover bunnen. Strø ost over, og fordel skivede tomater og grovhakket rå løk over. Strø til slutt litt basilikum og oregano over.

Prego :-)

Skrevet

Takk for alle tipsene. Det er flere som frister til og prøve ut.

Skrevet

Pizzaen min er blitt hele familiens favoritt :-)

Bruker 1 pk Toro Familiepakning Pizzabunn, lar den heve litt i bollen før jeg kjevler den ut i langpanne.

Lager egen pizzasaus, denne består av 1 boks grovhakkede tomater og 2 bokser tomatpurè (evnt 1, om boksen er like stor som den grovhakkede). Rør dette sammen å krydre sausen godt med hvitløkssalt, ca 1-2 t-skjeer.

Om du ikke er noe glad i disse klumptomatene fra den boksen grovhakkede så bruk et slik potetmosstamper for å jevne disse ut med sausen. Smør så ut på pizzabunnen. Merk: Det blir masse saus til overs så del det opp å frys ned så slipper du å kaste så mye å lage på nytt neste gang :)

Fyll;

1 boks Bogskinke som jeg skjærer opp i små strimler

1 stor boks champingong (Bruker den store fra Eldorado)

Topping;

Norvegia ost, opprevet eller bare skjært med ostehøvel

1 liten boks Eldorado Champingong oppå osten

Pizzakrydder

Stekes i ovnen på de gradene som står bakpå pizzabunnpakken, husker ikke hvor lenge den skal stå inne, men det ser man :)

Denne har gubben bestilt i kveld.. ;)

(Må bare legge til at jeg er veldig kresen så er derfor jeg har bare skinke å champis, men derfor jeg tar mye av det :P Evnt annet fyll kan jo også legges til :) )

Skrevet

Heisann.

Vi har 2 forskjellige typer favorittpizza her i huset.

Kjøttdeigpizza:

Steker kjøttdeigen med litt hvitløk og sweet chili (som en får på flaske)

Dettte gir en utrolig god smak på kjøttdeigen.

En kan også blande kjøttdeigen med sur/søt saus (på glass)

Så har vi mais, sopp, løk og sprøstekt bacon oppå. Og løk og pizzakrydder på toppen.

Pleier av og til å ha litt hvitløk i pizzabunnen også :-)

Pølsepizza:

Dette er verdens enkleste pizza, og den smaker drit godt.

Fordeler ketchup og senep lagvis på bunnen.

Først ketchup, så senep.. Så gjentar eg det gjerne..

Det høres rart ut med senep på pizza, men det er veldig godt.

Sambo liker ikkje senep, og han ble helt sjokkert da han fant ut det var senep på denne pizzaen, for den er hans favoritt..

Uansett, så har eg middagspølse som er skjært i små biter over, ost på toppen og pizzakrydder oppå der.. Knall godt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...