Gå til innhold

Svak positiv EL-test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står jo i bruksanvisningen at det er det samme som negativ, men nå har jeg hatt negative i en uke og så tre svak positive når det nå nærmer seg kalkulert EL ( i morgen eller søndag). Hva betyr det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat samme problem. Etter syklusen min skulle jeg hatt el tidlig denne uken en gang. Jeg produserer bøttevis med el-slim (ser ut til at det snart er over, vært i to døgn) og får svakt positivt på testene. men veldig svakt. Hva betyr dette, anyone?

Skrevet

Jeg har samme problem...skulle hatt EL igår men har vært neg. frem til idag - da fikk jeg svak strek! Jeg var hos gyno idag og tok ultralyd, hun fortalte meg at det er veldig vanlig at egget skipper en syklus (egget faller ikke), hun mente at når det hadde gått to dager over kalkulert el-tid så var det for sent og da blir jo jeg super frustrert da den nå viser svak positiv????

Skrevet

æsj er det sant....

Jeg også skal ha el i disse tider. El slimet kommer som bare det, men kun negative el tester... Dårlig gjort om egget mitt bare hopper over denne perioden liksom... Syns ikke det går an...:-(

Skrevet

Det er akkurat det samme for meg. Jeg har fått svakt svakt utslag på el-test i går og i dag, og venter el disse dager. Har enda ikke fått el-slim, så det er fortsatt en sjanse for at el kommer. Men så dårlig gjort hvis egget bare hopper over en syklus!! Da er det jo en hel måned til neste mulighet. Jeg syns heller ikke at det burde gå an :-(

Skrevet

Det var desverre det som skjedde med meg. Var hos gynekolog og hun fortalte at det var veldig vanlig desverre - men jeg krysser fingrene for deg nå, så får du krysse dine for meg i Mai :)

Skrevet

Hiver meg med her jeg og. Første gang jeg prøver meg på el-test. Ingen utslag etter 11 dagers testing. Og ser ut til å ha el-slim. Til og med litt rosa-brunlig farga slim, som etter hva jeg leser betyr at jeg er ekstra fruktbar. Men hvordan være fruktbar uten el?

Vel jeg har et ørlite håp på at den ennå kan komme....håpe håpe.

Synes også det er urettferdig at den bare skal skippe over liksom.

Skrevet

Man kan bli litt tussete av å lese ting her men samtidig er det utrolig deilig å ha noen å "prate" med. Jeg er nå på dag 17 i syklusen og tror bestemt at toget har gått - alikevel skal jeg fortsette og teste tom imorgen.!! Jeg synes det er spesiellt rart ettersom jeg ikke har uregelmessig menstrasjon - er 28-29 dagers syklus (ihvertfall de tre siste gangene) . legen sier alt ser flott ut så det irriterer meg noe grenseløst at jeg dag blir frarøvet sjansen min til i det hele tatt å få prøve.

Jeg er nok litt stresset som person og har en lit tstressende jobb så MÅ prøve å roe meg litt ned - er derfor glad det er flere som meg her :)

Skrevet

Ikke lett å forstå seg på denne eggløsningen alltid;) Brukte EL-tester for første gang i forrige syklus. Fikk 100% positiv EL-test på dag 18 i en syklus på 30-31 dager, 2 dager etter at jeg var ferdig med eggløsningslimet!? Kanskje eggløsningen kommer etter at eggløsningslimet er ferdig, sånn innimellom ihvertfall?? Ikke vet jeg;) Er ihvertfall ikke gravid!!

Noen som vet om 100% positiv EL-test betyr at man helt sikkert har eggløsning??

Skrevet

Jeg har ikke noe særlig el-slim, men har hørt at det ikke trenge rå være så mye for at el skal finne sted. Jeg er ganske sikker på at om el testen viser pos. så r den det ettersom den skal reagere på et stoff kroppen skiller ut.

MEN det betry jo at egget ikke løsner før det har gått ca 24-36 timer etter det....derfor klager bla. jeg over at jeg får neg. el test på 17 dag..for OM den skulle bli pos så er jo dt da ytterligere to døgn til og derfor er sannsyligheten for at jeg får en pos. liten. I denn eomgang vel og merke ;)

Skrevet

Hva slags tester bruker dere? jeg og mange flere med meg har aldri funnet el med billigtestene. Brukte billigtester i noen måneder, men fikk aldri skikkelig postivt utslag. Målte samtidig morgentemperatur som viste at jeg hadde hatt el. Etter at jeg gikk over til Clearblue digital har jeg ikke hatt problemer med å finne el. Dyrere, men langt mindre frustrende;)

Skrevet

Det er det jeg er redd for .Bruker de fra billig-tester.no...kanskje jeg skal kjøpe CB neste gang...hvor mye koster den da ca - hvor mange ganger/lenge varer den? Er jo helt håpløst om den ikke viser og man faktisk har el - for vi styrer jo sexen også litt etter hva den viser....

Skrevet

Billigtester her også=S Hvor er det rimeligst å kjøpe CB-digital??

Skrevet

Jeg gir meg heller ikke. Kjørte ut og kjøpte meg en ny uke med el-tester. Har en test igjen fra den forrige pakken. Og idag var det dag 16. Så nå har jeg tester frem til dag 24. Kan jo ha en lang syklus denne gang, siden den var så kort forrige gang. 16 dgr. Ikke normalt hos meg.

Jeg gir meg ikke på det at jeg ikke har eggløsning.!!!!!! Ikke ennå ihvertfall...;O)

Skrevet

Jeg bruker også de billigtestene. Har fått svake skyggestreker de siste 4 dagene, og i dag var det en tydelig strek, men ikke like sterk som kontrollstreken. Streken skal jo være like sterk som kontrollstreken for at det skal kalles positiv test, men siden streken har økt i intensitet, så må vel det bety at det nærmer seg???? Eller... betyr det ingenting så lenge den ikke er like sterk som kontrollstrek? Noen som vet?

Det er ganske frustrerende dette her. Er nå på dag 14 i syklusen.

Skrevet

I know, det er nesten til å bli gal av. De sier jo at begge strekene skla være veldig tydelige tom at t streken skal være tydligst. Det som er så irriterende er jo at når det kommer to streker og den ene er svak så får man et lite håp, SELVOM det står at om den ene er svak så er den neg.

Jeg er nå på dag 18 og fortsatt ikke fått en eneste helt positiv test og har slått meg til ro med at mine egg bestemte seg for å hoppe over denne runden. Jeg får håpe at de ligger klare som egg i mai og bare krangler om å få dette ned ;)

Hold meg oppdatert da, gøy å høre om det faktisk er sånn at den blir sterkere og sterkere..til neste gang.

:)

Skrevet

Måtte bare fortelle at jeg tror at egget har bestemt seg for IKKE å slippes her heller denne mnd :( Har hatt stikking i siden slik som normalt rundt el men ingen positiv cb digital denne mnd... er såå irritert. Har liksom vært såå flink denne mnd. Spist sunt, e-vitamin, ekstra b-vitamin etc. Typen har spist selen/sink...grr... er såå irritert. En mnd er LENGE når man er prøver.

Kjenner meg forresten igjen i deg, Celine.. er også en liitt stresset persjon med en hektisk jobb. Til tross for det har jeg både blitt gravid i en hektisk periode på jobben (mistet dessverre) og alltid funnet el på tester.

jaja, er vel ikke så mye mer å gjøre denne mnd...

Skrevet

opplevde det samme som "klar ferdig gå". men jeg hadde tydeligvis EL tross at de bare var svake streker, for jeg er gravid nå.

jeg hadde svake streker på 3 dager, og det var på det tidspunktet jeg forventet EL. men jeg tolket dise som negative, men jeg er glad vi hadde sex allikevel da.

så min erfaring er at disse testene (quik response) ikke var til å stole på. vi kjørte på med sex annenhver eller hver tredje dag gjennom perioden, og det klaffet i første pp.

jeg trodde det nesten ikke når testen var positv fordi jeg hadde ikke forventet det siden El testene hadde vært negative.

jeg har 21 dagers syklus og testet fra dag 5-19. på dag 19 slo den kraftigere ut, men det viste seg jo å være en helt annen årsak til det da :-))

Skrevet

Det var godt å høre :) Masse gratulasjoner til deg :) Vi hadde sex kun en gang,,dagen før forventet el, men mistet helt motivasjonen etter å ha testet neg gang på gang.Når du sier det du sier så angrer jeg kanskje litt på at jeg ikke prøvde litt til. jeg er nå å¨dag 19 og tar min siste test idag tror jeg.

Tror jeg er så frustrert i kroppen at jeg inbiller meg selv at jeg har ømme pupper hehe...jaja vi får se hva Mai bringer, men om egget fortsatt ikke slipper vet jeg ikke hva jeg gjør!!...

Skrevet

Gratulerer "Myrtel med blåbær"! Det var kjempe gøy.

Jeg har gått fra svake skyggestreker på el-testen til sterkere og sterkere, og i dag var den nesten like sterk som kontroll-streken. Så kanskje den blir helt positiv i morgen? Det er i hvert fall riktig utvikling... Jeg er på dag 16 i syklusen nå, i forrige syklus (den første etter p-pille slutt) så fikk jeg mensen 11 dager etter el. Har ikke helt oversikt over syklusen enda siden jeg kun har hatt en ordentlig tr etter p-pille slutt.

Vi tar ingen sjanser i hvert fall og holder på med sengekos hver dag. Det skal ikke stå på innsatsen i hvert fall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...