Gjest Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Jeg reiser til barcelona om noen dager, og det jeg lurte på var om det er trygt å spise grønnsaker (salat) og frukt i spania.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Hei. Jeg har bodd 4.5 år i spania, og i følge toxoplasmoseprøven har jeg ikke greid å bli smittet på den tiden, så da skulle jeg vel ha uflaks hvis jeg blir det nå når vi reiser nedover i juni samt til Canariøyene. Jeg har blitt liiiitt engstelig etter å ha lest så mye rart på nettet her, men jeg skal ihvertfall spise frukt! når det gjelder salaten skal jeg se an stedet. Men det er kun fordi jeg er gravid, har aldri hatt problemer med maten eller vannet. Hadde bare diarre en gang...og jeg tror det var pga en kylling.. Min spanske samboer er kokk og han sier at på restaurantene der bruker de et eget "vaskemiddel" til frukt og grønnsaker. Du får sikkert en fin tur, kos deg masse!!! Jeg ville passet meg mer for lommetjuver der, å ja, og ikke kan vi spise spansk skinke eller chorizo heller. Og pass på at melka og osten er pasteurisert, for der nede bruker de jo upasteurisert melk også. Pfuuu.....sånn sett er det litt slitsomt å være gravid.. Ha en fin tur, Barcelona er en veldig fin by. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå