Herkules Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Jeg ser det er endel som svarer at Deres barn blir behandlet likt av båe mormor og farmor Slik er det her også, men det HI mente var jo om en og sammeperson som blir farmor til sin sønns barn og mormor til sin datters barn vil oppføre seg ulikt i de to rollene Det tror jeg ofte de vil gjøre uten selv å ville si at det er mer stas å bli mormor, men mer at de har et ekstra engasjement i graviditet(naturlig nok) og senere i barnet og kanskje oppfølgingen etter fødsel. heldigvis så finnes det jo unntak Jeg har ikke egentlig uttalelses rett i saken for selv er jeg enebarn, jeg er mor til mine forelde og mine svigerforeldres eneste barnebarn I tillegg har min mormor bare døtre og min farmor bare sønner så jeg bør vel bare melde meg ut av debatten:) (Tror likevel prinsessesøstern til min mann vil få særbehandling av hennes kommendes barns mormor, men den tid.......)
Trulte76 Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 min mor har vært "mormor" hun vil heller være mommo og nå fikk min lillebror en sønn i okt. Prøve å kalle mine foreldre annet enn mommo og moffa hehe..har jo 5 fra før hun er det til. Og dette er hennes eneste sønn og som ble pappa for førse gang. Var visst umulig å unngå mommo og moffa der hehe..så det blir mommo og moffa på den siden også Men der oppfører ikke hun seg noe anderledes enn hun gjør med mine og søstern sine barn. Kan være fordi min bror er veldig knyttet til sin familie. Vet ikke.. men hun har alltid sagt før han fikk unge, at hun skjønner ikke hvorfor det skal være forskjell på at dattera får unger som sønnen får unger. Å det har hun visst også. Ingen forskjell på ene eller andre måten. Men jeg vet flere eks på at det er mere stas å være mormor enn farmor. Men heldigvis er ikke alle slik da ..
Trulte76 Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 må tilføye en ting til ) Min fars foreldre (døde desverre tidlig) men de var mye mere bestemor og bestefar aktige de enn min mormor og morfar. Så der var det litt mottsatt igjenn..de hadde kunn sønner da. Men det var mest besteforeldre av de to besteforeldre para mine..
Herkules Skrevet 25. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2008 He he Til det første du sa så er det jo kjempebra at man klarer å likestille, Det er jo faktisk også slik at noen gutte mammaer aldri helt slipper guttene sine ut av redet og i motsetning til døtrene så må disse guttene passes ekstra på Ja og det andre om at noen er mer besteforeldre Det går jo på person igjen, noen bruker mer tid på barnebarn enn andre feks Men nå skal vi på middag til guttens mormor og morfar:)
Mamma mjaua Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 farmoren min behandler alle barnebarna likt, enten de er født av datteren eller en av sønnene. ikke noe forskjell he ri gården. det samme gjør mormor. behandler barnebarna likt, uavhengig av om de er barn av en av døtrene eller av sønnen. (kan ikek si noe om mine foreldre ller svigerforeldre, ettersom de ikke har noen barnebarn enda:P).
O&Os_mamma Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg ser også veldig forskjellsbehandling hos farmor og mormor. Men jeg tror kanskje dette har noe med oss døtre å gjøre, vi trekker gjerne mot vår egen mor både ved spm i svangerskapet og etter fødsel når det er ting vi lurer på. Men som farmor må man jo passe på litt selv og, og sørge for et godt forhold til sine barnebarn. Man får gjerne tilbake det man gir når det gjelder barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå