willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 hvor ofte skal jeg smøre meg? og nøyaktig hva/hvor er mellomkjøttet? -burde sikkert vite det, men det gang ei;) Takker for svar:)
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Hvor får du kjøpt det? Begynte på disse mye omtalte bringebærbladkapslene i går jeg. Håper jeg modnes fort og at han kommer litt før termin. LITT før kan vi vel håpe på???
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 25. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg har sluttet å ta bringebærbladkapslene mine.. nevnte det for jm og hun frarådet meg disse "på det sterkeste". Hun hadde nettopp fått et skriv (-som alle jm får) om at bringebærbladkapsler ikke burde anbefales pga lite forskning på det området samt at hvem som helst kunne selge slike produkter.. forebyggende olje mot revning derimot kunne hun anbefale:) det får du kjøpt på helsekost-butikker i hvert fall! min heter som sagt weleda og den kan brukes fra uke 34 så det er bare å begynne;) kostet 125 tror jeg.. må bare finne fram til mellomkjøttet før jeg kan begynne;)hehe.. Litt før kan de komme, som i en 3 uker før termin tenker jeg:)
Linda 1975 Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Hej. På svangerskapskurs jeg var på sa jordmor at man ikke trenger kjøpe en dyr olje. Hun anbefalte vanlig babyolje. Billig og like bra. Området som er viktigst å smøre er mellom "fødehullet" og "rompehullet". Men hun sa at det gjør ikke noe og smøre hele området rundt vaginan. Har to venninder som vært flinke til å smøre seg under graviditet og de har bare fått minimale rifter. Den ene smørte med vanlig babyolje.
Linda 1975 Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Glemte si at man får best resultat av å smøre seg 1-2 ganger om dagen. Man kan begynne nårsomhelst i svangerskapet, mn jo tidligere jo bedre.
Linda 1975 Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Og NÅ leste jeg overskriften igjen. Var ju ikke den smørningen jeg mente da. Beklager. Føler meg lite dom nå. Men skulle gjerne høre mer om den oljen du mener. Vad er det den gjør?
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 25. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2008 Synes du ga meg gode svar jeg:) Den oljen jeg har kjøpt skal fungere som forebyggende med tanke på revning under fødselen..- og som du sier så kunne jeg sikkert bare ha brukt babyolje og spart litt penger der;) men har i hvert fall hørt veldig mye positivt om weleda! og jm sa det skulle være effektivt..-så da satser jeg på det:) er i uke 35+2 så er vel på tide at jeg begynner!
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Hei Hvor fikk du tak i den oljen?
SuperMoM <3 Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Det hjelper veldig lite om babyen er stor og/eller du må klippes:p Jeg brukte den,men måtte sy en gooooooood del sting. De måtte klippe meg også fordi han var ganske så stor rundt hodet.Og generelt i grunnen.Så jeg gidder ikke smøre meg denne gangen iallfall. Fikk dessuten rifter her og der til tross for at de måtte klippe..
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 KJempebra spørsmål, har tenkt på det samme selv og hatt denne oljen stående en stund.. hehe.. Ikke greit å henge med på alt. PLUTSELIG er det bare 5 uker igjen gitt, og jeg som skulle begynne med denne så tidlig etter å ha hørt så mye skryt om massering av dette omerådet.. Har forresten ei venninde som brukte mild hudkrem og mener hun hadde bra effekt av det. Og klart, er hodet for stort er det jo det, men føler det er en litt annen problemstilling. Tror denne strekkingen (om man er flittig nok no jeg ikke har vært så langt, er så trøtt om kvelden a gitt.. og kvalm om morgenen.. hehe) er bra for de mer normale forholdene hvor man kun trenger det lille ekstra? Her inne har jeg iallefall lest utsagt fra mange om at de har sluppet revning og trro det er pga denne maseringen...
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 25. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. april 2008 Fikk kjøpt den i en sunn kost-butikk.. I og med at jordmor kunne anbefale denne (i tillegg til at hun mente at det er bevist at det forebygger)så synes jeg det er greit å prøve den! Har i hvert fall ingenting å tape på det:)
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 25. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. april 2008 min jordmor mente jo at denne oljen virket forebyggende! -så da er det jo verdt å prøve den mener jeg:) Jeg har også bare 5 uker igjen så vi får vel bare sette i gang å bruke den!hehe.. Om hodet til babyen er veldig stort og vi kanskje uansett ville revnet så hadde vi kanskje revnet enda mere om vi IKKE hadde brukt denne oljen..? uansett..-har som sagt ingenting å tape på å bruke den:)
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 26. april 2008 #13 Skrevet 26. april 2008 NÅ først så jeg at du skreiv det om bringebærene. Hm... skummelt. Stikker eller på helsekosten og kjøper olje jeg da kanskje. Siden jeg skal til jordmor på mandag, kan jeg like gjerne vente en dag til. Og da skal man altså bare smøre seg med denne oljen? Helt vanlig smøring?? Jeg revnet bra mye sist, og hadde vært flot med noe som kunne forebygge litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå