Gå til innhold

Aktiv sykemeldt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som er det? Jeg blir det fra mandag av. Lurer litt på om man styrer det meste selv, eller om arbeidsgiver har noe de skulle sagt? Kan jeg jobbe så mye jeg orker? Hvordan gjør du det?

Venter på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går aktivit sykemeldt. Jobber på ett sykehjem, og når jeg ble aktivt sykemeldt så satte sjefen min og meg ned sammen og ble enige om hva jeg skulle gjøre og kunne gjøre. Da kunne jeg si hva jeg klarer og sjefen komme med sine forslag. Jeg velger selv hvilke dager jeg skal jobbe, men vi ble enige om hvor mange dager i uken og hvor mange timer pr dag. Dette ble skrevet ned skriftlig og kopi ble også sendt til NAV.

Skrevet

Jeg har vært det i 2 perioder.

Det var en glimrende løsning for meg. Arbeidsgiver har ingenting de skulle sagt på når du kommer, når du går, hvor lange pauser du har osv. Hele poenget er at arb.giver setter inn en annen i din stilling - også jobber du oppå. Alt du er på jobb bør sees på som en bonus.

Jeg gikk fra 60% til ASM og jobbet faktisk mer med asm. Dette fordi jeg da ikke var så utslitt etter en dag, kunne gå litt før, velge oppgaver (eller velge bort) + at det var deilig å vite at det ikke gikk utover andre hvis jeg ikke kom en dag, eller gikk hjem når jeg var sliten.

Vet ikke hva slags jobb du har, men det fungerte hvertfall flott for meg og mine kolleger;-) (Jeg jobber i en IA-bedrift, så de er nok også mere innstilt på å se restarbeidsevne framfor sykemeldingsgrad)

Skrevet

Tusen takk for svar:) Ble litt klokere nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...