Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 gutten min på 3 uker skal ha pupp hele tiden når han er våken.. han sover mye på formiddagen men fra 4 til 23 sitter jeg å ammer nesten hele tiden føler det ikke er så mye melk.. prøver å klemme ut for å se men da kommer det bare noen dråper.. han sover 3-4 timer da og føler litt spreng når han skal ha mat igjen.. han krangler også litt med puppen på kveldene og når han slipper roer han seg ikke hos meg uten å få puppen igjen.. roer seg bedre hos pappaen. lurer på om jeg har for lite melk? noen som vet? jeg er helt blank ang amming..
Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Skal ikke hetse noen for at dem ikke ammer osv men vill dele mine oppfattninger med deg da :-) Ikke bekymre deg over for liten melk. Vet det går fint ant og ha for lite melk osv men største grunn til at man gir opp ammingen er akurat frykt for at man har for lite melk. Jeg ammet ikke mine så veldig lenge selv ( 6mnd og 4mnd) Men viste at jeg hadde nokk melk. Jeg tror at i begynnelsen så er man ikke helt kjent med den lille,alltså man er ikke helt klar over hvorfor den gråter. Og meste parten av tiden er det jo pga kos& nærhet. Er ikke alltids babyen er sulten men at den bruker puppen som kos også er det enkleste for oss og roe den lille ned med =) Så lenge babyen legger på seg har du nokk melk =)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Ikke bekymre deg for at du har for lite melk om babyen legger på seg nei..kan jo vær at babyen har et stort sugebehov, se om han ikke roer seg med en tutt? Så prøver du å la det gå 3 timer mellom hver gang du ammer;) Om babyen gulper etter måltidet, har han sannsynligvis fått nok hvertfall....lykke til! =)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 tusen takk for svar har prøvd tutt men han bare brekker seg og spytter den ut.. det er umulig å la det gå 3 timer mellom hver gang han bare skriker og leter etter puppen og jeg syns så syndt i han! har ikke lyst til å gi opp amminga, klarte det ikke med 1 mann så har virkelig strevd med å få det til og det gikk greit en stund men nå føler jeg han bare er sulten hele tiden og det er veldig tungvindt å sitte med han på puppen hele ettermiddagen og kvelden for storesøster trenger litt oppmerksomhet og kos henne også.. men han gulper litt på kveldene så det er et bra tegn da får bare holde ut og håper det bedrer seg tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg ville ikke prøvd å la det gå 3 timer mellom ammingene om du er redd for lite melk! Jo hyppigere du ammer jo mer stimuleres melken. For å øke melken anbefales man å amme/ pumpe minst 2. hver time. Og amme på begge bryst hver gang. men det er verdt å prøve å roe han ned på andre måter enn med puppen hver gang og da... Har du prøvd å f.eks varme tutten til kroppsvarme før du plugger den inn?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 jeg burde jo ha masse melk siden jeg ammer nesten hele dagen.. jepp har prøvd det.. har prøvd alt for å få han til å ta tutten. min mor har sagt jeg skal prøve med litt sanna sol på tutten men er han ikke for liten til det da? i dag har han holdt på sånn i hele dag han har kun sovet en god time sien kl 10 i dag morges.. tusen takk for gode råd
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 At du amme ofte om kvelden og at det ikke virker som om puppen er veldig full er HELT normalt! Om dagen er det ofter mye melk og melken 'tynn' -mer som litt tørstedrikk. Om kvelden er det mindre melk men til gjengjeld inneholder den MYE mer fett, slik at melken metter mer enn dag-melken. 'Problemet' er vel at gutten maa spise veldig ofte om kvelden for aa "lade" opp til en natt med (forhaapentligvis) færre maaltider. F.eks. babyverden.no har noen artikkler om dette som du kan sjekke ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå