Gå til innhold

Jeg vil ikke skræve foran han...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...fastlegen min altså =P

Men så har jeg fått et brev om at jeg må ta celleprøve av livmorhalsen, hvem ringer man til da? Hvis ikke jeg vil at fastlegen min skal fikse sånn prøve??

Kan man bestille time hos gynekolog? Jeg aner ikke hvem jeg skal prate med ang dette, jeg... For ærlug talt så vet jeg ikke om noen gynekologer her... =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du til gynokolog må du vel ha henvisnig,hvis ikke må du i alle fall betale mye mer og får det ikke på egenandelskorte alt sammen.

Skrevet

Hmmm... Jeg har hatt samme lege hele livet, vi hilser hvis vi ser hverandre og han spør hvordan det går med minsten og meg... Men på en annen side... Han er bortimot 60 og har vel sett endel glufser oppigjennom kanskje...

er bare jeg som er dum og flau kanskje.....

Skrevet

Ja privat gynekolog koster skjorta. han gamle legen har nok sett det værste av det meste fra før...

Skrevet

Har det også sånn, så første gang jeg ble innkalt ringte jeg å sa at jeg ville gå til den kvinnelige legen...er et ektepar som driver;) Det var greit, men hun sa til meg at neste gang går du til han siden det er han som er din fastlege..vi gjør dette nesten hver dag, så vi tenker ikke mer over det enn å kikke ned i en hals;) Så da gikk jeg til han neste gang, er jo fort gjort da;)

Skrevet

Hvis du hører til et legesenter er de ofte behjelpelig med å gi deg time hos en annen lege på sentret til akkurat slike ting.

Skrevet

Er jo bare å spørre fastlegen om henvisning til gynekolog da....

Skrevet

Tror nok ikke fastlegen bryr seg så mye, han gjør sikkert sånn flere ganger om dagen.

Jeg går hos privat gyno og det koster skjorta 480 kr for en svangerskapskontroll, men han er så hyggelig og flink og vet hva han driver med så det er vært pengene.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Skjønner de godt...At han ikke bryr seg er jo ikke akkurat poenget her da...Det er jo at du syntes det er ekkelt...Bare gå til legen din og få henvisning:) Det har jeg gjort:)

Skrevet

jeg dro til gynokologen på privatklinikken her. Var med privat UL uten henvisning til lege. Men da måtte jeg betale alt selv..fikk jo sett om alt var i skjønneste orden der inne da :)

Men gangen før der igjenn så sa jeg til ho på legekontoret jeg vil ha ei kvinnelig ei for jeg skal ta GU..fordi jeg ikke ville skreve foran fastlegen min :)

Å da fikk jeg det.

Skrevet

kvinnelige leger er ofte mer hardhente på slike undersøkelser. jeg har vært til 3 kvinnelige. å nei takk sier jeg. vil heller ha en mannlig gynekolog. det er jo ikke slik at de gir utrykk for at de tenker over det de ser en gang. ikke no å være flau over. jeg ville gått til den gamle legen min jeg. han er jo erfaren på det stedet også. å han bryr seg ikke.

Skrevet

Har det akkurat sånn jeg og. du kan be om å få henvisning til gynekolog fra legekontoret du hører til. Det pleier stort sett å være en gynekolog på de fleste steder. Jeg visste ikke om noen her jeg heller, før jeg måtte finne en. Søk på gule sider på stedet der du bor, da finner du ut om det er noen der.

Skrevet

Jeg gikk til GL da jeg hadde en mannlig fastlege. Syns ikke det var så dyrt jeg da. 300 kr eller noe for en celleprøve og en skjekk.

Gikk en gang i året å skjekket meg, å hvert 3.år å tok celleprøve. Koster ikke all verden da. Hadde ikke noe henvisning jeg heller.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg. Ønsker heller ikke bruke fastlegen min til den slags...pleier bestille en time på Aleris da jeg, er jo ikke akkurat hver måned heller. Har heldigvis byttet fastlege nå der en mann og en kvinne deler stillingen, så da kan jeg jo kanskje vurdere å bruke vanlig lege neste gang.

Skrevet

Liker heller ikke at fastlegen min gjør slike undersøkelser, uansett hvor mye de gjør det til vanlig.. Så han gir meg henvisning til gynekolog han.. Syns det er mye bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...