Tinamor22 Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 hei hei er det noen som kan hjelpe? føler litt ubehag i magen, er nå i uke 19 og det føles på en måte ut som at det er kvalme/diare følelse, men det er ikke det heller. er det normalt eller skal jeg være bekymret?
Lacey*har fått erta Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg kan godt svare deg, men jeg vet ikke hva det er. Jeg kan dessverre ikke betrygge deg på noen måte.. Kan det vært voksesmerter? Man får jo gjerne litt ubehagelige overraskelser i løpet av svangerskapet, hvis du er virkelig bekymret ville jeg råde deg til å ringe legen /legevakten/jordmor. Så kan du forklare problemet til noen som virkelig kan hjelpe deg! Kan jo bare være at du har vondt i magen! Eller omganssyke som kommer snikende
mama73 m/tre søte små Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Tror det er veldig vanlig å ha litt udefinerbare vondter i magen når man er gravid. Nå er dette min første graviditet, og er i dag 19+5, og kan jo egentlig bare snakke for meg selv:-) Jeg har til tider en del luftsmerter, "menssmerter", ligamentsmerter (livmor som strekker seg), tyngdefølelse, ømhet, kynnere osv. i magen, men i følge ultralyd forrige fredag sto alt bra til med den lille, og jeg kjenner av og til litt bevegelser (har morkaka foran så kjenner dessverre ikke så mye ennå, men var betryggende å se at alt var bra og at han sparket masse under ultralyd og at jeg allikevel ikke kjente noe). Kjenner du liv da? Har du vært på ultralyd? Mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for, men jeg skjønner hvordan du har det da disse magevondtene kan minne om så mye annet.. Som sagt, sikkert helt normalt, men er du usikker hadde jeg kontaktet lege! Prøv å kjenne etter når smertene oppstår. Er det når du er sliten, eller ingen spesielle foranledninger? Kjenn etter hva slags type smerter det er, og om det er smerter som kommer og går sporadisk, er der hele tiden eller om de kommer som intervaller... Det er vel disse jevnlige intervallene (riene) som kan være bekymringsverdig... Alt er nok mest sannsynlig i skjønneste orden!:-) Lykke til!
Tinamor22 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2008 hei lacey og mama73 Tusen takk for svar fra dere begge. jeg har ultralyd nå til mandag, har ikke hatt ultralyd tidlig, men hørte på hjerte hos legen forgje uke, lå på 150 ca, og han sa det var normalt. som dere sier så er det nok vokse smerter, hvis det ikke går over til mandag så skal jeg ta det opp på ultralyden, er jo ganske ubehagelig. Men takk igjen for betryggende svar. Lykke til videre begge to =)
C@milla *EMIL* Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Ja det er mange rare vondter jeg også har.. har spesielt hatt mye på høyre side, noe jeg etterhvert har funnet ut må være tarmen min. kanskje babyen presser mye på, for har blitt bedre etter dobesøk.. jormor forstod ikke hva mitt var, men jeg har jo funnet ut litt selv da.. bare spørr jordmor, hun svarer villig vekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå