Blue Lady Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Altså vegger, tak, skap, senger, gulv, hyller, ting og tang, ALT. Vi har vært mye plaget med halsbetennelser her i huset de siste månedene. Men vi har hvertfall hatt 2 ulike typer halsebetennelse, og hvertfall 1 av dem vt jeg Lucas pådro seg ved å være ute å fryse. Vi har det normalt rent hjemme, men har ikke storrengjøring hver helg liksom. Både bad og soverom er totalrenoverte og det er ikke antydning til sopp og fukt i leiligheten. Dører og vinduer var nye i 2004. Skal vi vaske ned alt som han sier, det er sinnsykt mye jobb dessuten tror jeg kanskje ikke det er noe vits. eller skal vi tro vi har vært veldig uheldige og smitte hverandre, vært uheldige, ol?
La Perla Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Det synes jeg høres utrolig merkelig ut, at legen sier hele huset må vaskes.
Snappie Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Men han burde jo begrunne det mer enn det??? Virus, bakterie, allergi,,,???
Bring_it_on!!:)) Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Hva var det legen mente at var i leiligheten din som kunne gjøre at han ble syk da??
aprilspøk Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Det høres mega-spesielt ut spør du meg.....
værærli.no Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 hehe det var merkelig å høre fra en lege da... trudde ikke virus overlevde mer enn 6 timer på all overflater jeg. Dere er ikke alene om det problemet desverre. Vi har og hatt det i maaaaange måneder nå...
Blue Lady Skrevet 25. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2008 PUH, godt det er flere som mener det høres litt rart ut. Aner ikke hva han mente, det er jo ikke sånn at det ligger en halsebetennelse i et hjørne og bare oooooser ut bakterier.. Kan hende han mente vi kunne ha støvalleri? men jeg har ikke hatt det før, heller ikke sambo så det ville vært ganske mystisk. Får bare skirve denne sykdomsperioden opp på lista over sykdommer Lucas drar med seg hjem fra bhg og det at jeg har dårlig immunforsvar,
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 en får ikke halsbetennelse av å fryse.. man blir ikke syk av å fryse, men man kan lettere bli utsatt for infeksjoner når man er kald. trall... kanskje legen synes det virker som dere ikke er så hygeniske? ikke veit jeg..
Gjest Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Legen mener dere ikke er hysteriske... Det ville i såfall være for dumt,en lege kan ikke mene d selv om noen har mange halsbetennelser!!! Da er det mange som er veldig uhygieniske gitt ;-S Har dere store mandler f.eks? Som kan lage flere infeksjoner/halsbetennelser???
Snappie Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Det er begrenset for hvor lenge bakterier og virus kan overleve på en overflate. Jeg kan tenke meg det har med allergi og usunt innemiljø; dårlig utluftning gjerne. SÅ jeg tror det ville holdt med å støvsuge, vaske gulv, tørke støv og riste tepper og puter, dyner og sånt utenfor. Det anbefales faktisk å lufte ut 3 ganger for dagen. Da blir bakteriekonsentrasjonen i luften mindre.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 Bytte tannbørster er alltid lurt etter en halsbetennelse.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #13 Skrevet 25. april 2008 Man blir som Stinky sier, ikke syk av å fryse... Man blir ikke syk av støv og skitt heller, med mindre man er allergisk eller ikke tar hensyn til normal hygiene, som håndvask og vask av overflater og slikt. (altså, man kan bli syk av både skitt og dårlig hygiene, men ikke SÅNN, om du skjønner)
Blue Lady Skrevet 25. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. april 2008 Nei, man får kanskje ikke halsbetenelse av å fryse, men han var ute i masse vind og når han kom inn var han hes, dagen etter var han syk
Gjest Skrevet 25. april 2008 #15 Skrevet 25. april 2008 Jeg mente IKKE hygieniske,ikke hysteriske... Hohoho:-D
Gjest Skrevet 25. april 2008 #16 Skrevet 25. april 2008 Ja Blue Lady,er enig med deg att å være ute i masse vind og kulde (spesielt om man har dårlig immunforsvar) kan gjøre barn syke... Er jo en grunn til att vi kler på dem godt ute da;) Min hadde som sagt store mandler (som igjen kan gi infeksjoner) og tålte dårlig kulde/kald vind o.l...
Blue Lady Skrevet 25. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 25. april 2008 Ja får prøve å sjokklufte oftere her hjemme. Vi støvsuger stor sett hver dag, vasker gulv en gang i uka, tørker støv, bytter ofte på sengene, henger ut dyner og puter, har ikke teppegulv, har minimalt med gulvtepper, har ikke blomster som lukter (de vet jeg at jeg blir syk av). Mina har store mandler, hun bare "bare" hatt en antibiotikakur.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #19 Skrevet 25. april 2008 Kan jo være legen har et poeng? Vi hadde det normalt rent der vi bodde før, vasket huset en gang i uken + tørket støv og støvsuget ca hver dag. Tuppa har vært mye syk etter at hun begynte i barnehagen, men etter at vi flyttet hit vi bor nå (hvor vi måtte vaske vegger, tak o.l.) har hun ikke vært syk en eneste gang, selvom det har gått diverse i barnehagen.. Tror rett og slett noen av bakteriene fra all sykdommen hun dro med seg hjem satt seg i veggene og gjorde at vi var halvsyke hele tiden..
IgglePiggle Skrevet 25. april 2008 #21 Skrevet 25. april 2008 Rundt jul hadde vi mye diare og oppkast her og da fikk jeg en lignende beskjed av legen.. Lille gutten min slet nemlig litt med aa bli kvitt det selv om vi var veldig paapasselig med haand hygene, skifte kopp hver gang han fikk drikke osv. Da sa han at det kunne vaere lurt aa vaske hele sengen, skifte paa dynen annen hver dag og lufte mye. Gjorde det og saa ble vi kvitt det. Vet ikke om det var en tilfeldighet eller hva men det gikk i alle fall over veldig fort etter jeg gjorde det.. Vil bare paapeke at vi er en veldig "ren" familie altsaa.. (saann at jeg ikke faar kjeft av dib-politiet)
Northernlights Skrevet 25. april 2008 #22 Skrevet 25. april 2008 Har dere ikke antibakterielle sprayer i Norge? Her får man iallefall kjøpt en spray som dreper 99% av bakteriene, og den kan du spraye hele leiligheten med, og gå ut etterpå. Vær veldig nøye med å spraye dørhåndtak og doknoppen. Kjøp antiseptisk gelè som dere bruker, i tillegg til vasking av hender ofte. Prøv iallefall dette rådet. Enklere enn å vaske absolutt alt.
Blue Lady Skrevet 25. april 2008 Forfatter #23 Skrevet 25. april 2008 Vet ikke om vi har sånne sprayer, men vi har desinfiserende "krem" eller hva man kan kalle det. Har brukt det den siste tiden, men har ikke vasket med det
Herlige barn har jeg fått Skrevet 25. april 2008 #24 Skrevet 25. april 2008 Jeg ville nok faktisk talt fulgt legen sitt råd dersom dere ikke vasker rundt minst 1 gang i året. Bruk for all del ikkje grønnsåpe da trekker jo alle støvdotter og partikler grønnsåpen. Salmiakk og jif oxy gel er mega bra! Ville nok i tillegg ha kjøpt avfuker som trekker til seg fukt om dere tørker klær inne i boligen, uansett lurt og ha en slik likevel pga inneklimaet blir bedre! Ikke få sjokk om du synes det blir mye vann i den for det kommer det til og bli!
Morcheeba Skrevet 25. april 2008 #25 Skrevet 25. april 2008 Synes det høres ut som han enten mistenker en allergisk komponent eller vil utelukke astma. Da er det vanlig å prøve å utrydde husstøv ved rundvask for å se om dette letter plagene. Kanskje gutten di har vært tett over en lengre periode? Spurte legen om han har nattehoste? Isåfall tror jeg kanskje at han tenker i de baner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå