*Lille Persille" Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Har fått henvisning fra fastlegen min til fysioterapi pga. smerter i korsryggen, nedover "rumpa" og videre strålesmerter nedover i benet. Han visste ikke hva det var (jeg mente det hadde noe med bekkenet å gjøre). Fysioterapauten sa det var bekkenrelatert men jeg må betale for behandlingene. Ringte santralbordet hos legen min og da sa de at hvis det var nødvendig med fysioterapi for meg for å ha det bra så skulle det være gratis men da jeg snakket med legen sa han at dette kunne han ikke gjøre noe med??? Skjønner ingeting jeg. Hvordan får jeg dekket utgiftene til fysioterapaut? Veldig dumt å måtte betale for dette hvis jeg i utgangspunktet skal kunne få det gratis... Noen som kan hjelpe?
Glad tobarnsmamma Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Jeg sliter med det samme. For å få det dekket av trygdekontoret må vi ha bekkenløsning med gangvansker, og det må stå på henvisningen til fyioterapeut fra legen. Legen min mente at så lenge jeg synes det er vondt når jeg går og står, kunne hun kalle det bekkenløsning MED gangvansker. Jeg synes det er VONDT når jeg går, men har ikke VANSKELIGHETER med å gå. Har jeg da rett på å få fysioterapeut dekket? Fysioterapeuten mente tydeligvis at jeg egentlig ikke hadde det, men siden legen hadde kalt det gangvansker i henvisningen skulle jeg få slippe å betale... Men jeg følte meg veldig teit der jeg stod, som om det var jeg som hadde sagt jeg hadde gangvansker for å slippe å betale...
Glad tobarnsmamma Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg har by the way ikke like smerter som deg... Jeg har veldig vondt i skambeinet, kjenner lite smerter i ryggen. Men verker veldig fremme, spesielt etter dager med mye gåing og ståing på jobb... (er lærer)...
lana<3 Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Du må få legen til å skrive bekkenløsning med gangvansker, hvis du ikke får han til å skrive det må du desverre betale en egenandel...
millelille Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Hei! Jeg er fysioterapeut og behandler flere gravide med sånne plager som du beskriver. For å få gratis behandling må det som de skriver ovenfor her stå bekkenløsning med gangvansker. Har hatt flere pasienter der dette ikke har stått på rekvisisjonen deres, men har da bedt dem om å kontakte legen for å si at "fysioterpeuten" sier at det bekkenløsning med gangvansker de har. Da har alle fått rett rekvisjonsbeskrivelse, og slipper å betale. Jeg mener dette er helt rett. Det er fysioterapeuten som tar den fysiske undersøkelsen og derfor vet hvilke diagnose pasienten har. Et av "godene" til gravide med bekkenplager er nettopp å få utgiftene dekket! Prat med fysioterapeuten din! PS! Fysioterapeuten må ha driftstilskudd/trygdeavtale med kommunen/bydelen for at du skulle få gratis behandling. Spør om fysioterapeuten din har det! Lykke til!
*Lille Persille" Skrevet 25. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2008 Tusen takk for tips! Jeg har bestilt time hos legen min til uken, håper det ordner seg da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå