miss mom Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Er dette helt u-norskt? noen som har vært med på babyshower?
lambchop Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Mulig det er unorskt, men har i alle fall vært med på både å arrangere en, og fått en selv. Veldig hyggelig tiltak, synes nå jeg
Grateful mom Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg har vært med på 2 babyshowers! Min egen og ei venninnes. Mitt eget visste jeg ikke om, og min venninnes var en overraskelse for henne. Vi arrangerer det bare hjemme hos en av oss, kanskje ca 1mnd før termin, pluss minus. Når det passer, alt ettersom formen til den gravide.. Det er kake (og sunn snacks da.. og gaver, ballonger og kanskje en morsom plakat. Ser ikke på det som u-norskt, kanskje ikke så vanlig men du kan jo si at det rett og slett bare en liten samlings med venninner, kall det en unnskyldning for å spise litt kaker og sladre.. Ikke noe mer, og ikke noe formelt Og gave ville jeg jo kjøpt uansett til mine venninner som fødte
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 JEG HAR LYST PÅ! Ingen som har laga, frekt
Figa *Fødeklar* Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg hadde en kjempe hyggelig babyshower for ikke så lenge siden. Bakte kaker og boller. Meg og vennene mine hadde en skikkelig hyggelig kveld og jeg fikk mange fine klær til babyen min:) Synes det var utrolig koselig og har det gjerne igjen neste gang jeg skal få baby!!
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Mine venninner skal ha for meg, men ikke før etter at babyen er født. Er vel ikke veldig vanlig i Norge, men tror det blir mer og mer vanlig.
lilletrille*28juni* Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Venninnen min holdt babyshower for meg for mitt første barn, men vi bor jo i USA. Jeg tror at det er litt unorskt(som du kaller det) fordi det er litt dumt å sitte med mange gaver og klær til barnet HVIS noe skulle skje. (stilledød, eller noe dumt under fødselen) Men det er jo kjempekoselig å samle alle venninnene dine og 'feire' barnet synes jeg da.. Og syns vi skulle innføre det mer til Norge. Det er gøy, også her borte lager de diaper-cake, en kake laget av bleier og vi har forskjellige babyleker...f.eks 10 bleier med forskjellige sjokolader smurt inni som du tar i mikrobølgeovn...og venninnene dine må gjette hvilke sjokolader det er..eller/også bruke dopapir til å gjette hvor stor magen din er..
Lykkeli! Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Eg og vil ha babyshower...! Er det "lov" å arrangere babyshower selv, eller ma andre ta initiativ til det?
Bilingüe Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Ikke så norskt nei. Men mine "meksikanske kontakter" overrasket meg med babyshower forrige helg. Kjempeoverraskelse og kjempegøy! Masse god mat, litt gøye leker, og ikke minst lurt å få gaver FØR bebien kommer, sånn at man kanskje ikke allerede har kjøpt alt selv Ingen av de norske som var der hadde vært med på det før, men de storkoste seg. Men det går jo an å gjøre en "norsk versjon", og bare samles til en hyggelig stund med god mat og gaver, og litt fokus på mor akkurat når hun begynner å føle graviditeten tære litt på kroppen!
Bilingüe Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Kanskje hinte litt til venninner om babyshower? Vet ikke om jeg ville lagd det for meg selv...
gullegget Skrevet 26. april 2008 #11 Skrevet 26. april 2008 Jeg syntes ikke man skal arangere dette selv. Jeg ble bedt en gang til en som ordnet det selv, og vi var flere som syntes det ble feil. Fikk følelsen av at ho ønsket dobbelt opp med gaver. Men ho ville at alle skulle ha med noe å spise selv da.. Da får man heller be inn til syklubb eller noe for å samle venninnene.
*bubbs* Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Venninnene mine i Ungarn arrangerte en babyshower for meg i forrige uke, men jeg tror nok ikke venninnene mine her hjemme kommer til å gjøre det samme. Til gjengjeld kommer jo de til navnfesten når babyen er født, så da får vi en koselig tid sammen for å feire babyen uansett! Om jeg skulle velge mellom den norske tradisjonen med dåp/navnfest eller amerikansk babyshower så ville jeg nok holdt på den norske varianten.
Gjest Skrevet 26. april 2008 #13 Skrevet 26. april 2008 Det er jo ikke i stedet for dåp/navnefest? Det har de vel der borte også-....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå