FrøkenKnallkul Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Både jeg og mannen min begynner nå å bli ganske slitne av dette styret. Lillegutt på 9 mnd ser ut til å trenge lite søvn... Han sover 1 eller 2 ganger på dagen, maks 2 timer totalt (noen ganger mye mindre). Aldri etter kl 16. Vi legger han for kvelden mellom 19.30 og 20.00. Da er han kjempetrett og sovner med en gang. Men så våkner han gjerne i 2-tiden igjen. Vi går for å roe han ned, han er trett og sovner, men våkner etter en liten stund igjen. Sutrer, men gråter ikke mye. Etterhvert sovner han, for så å våkne igjen mellom 3 og 5. Da er det hyl og skrik, helt til han får pupp (vet at jeg burde la det være, men kapitulerer fort da jeg er så trett!!!). Så sovner han sammen med meg, og ligger som en prins og sover til vi står opp i 8-tiden. Nå vurderer vi total avvenning med nattpupp, i håp om at det skal hjelpe. Er det noen med erfaring fra en lignende situasjon? Tror dere 2-3 "nazi-netter" vil hjelpe? Håper på gode råd - vi trenger det!
Snappie Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Ja tror at noen "nazi-netter" vil hjelpe. Men vær motiverte når dere starter. Bruker gjerne en Ferbermetode som dere tilpasser barnet og dere selv da. Og gi han gjerne vann til å begynne med. Jeg har bare god erfaring med å bruke Ferbers metode på min egen måte. Min egen måte vil si at jeg lytter litt til meg selv når det gjelder når jeg skal inn til babyen. Jeg har stor tro på at nettene for dere vil bli forandret hvis dere tenker nøye gjennom og gjennomfører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå