mammatiltussetroll Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Trenger gode råd. Storesøster på 3 år skal slutte med smokken om natten, dagsmokken er det slutt på. Lillesøster på 1,5 år sover på samme rom og bruker fremdeles smokken. Storesøster er veldig, veldig glad i smokken, og jeg er redd hun vil rappe lillesøster sin når de tross alt sover på samme rom. Noen som har vert i lignede situasjon som har gode råd? Vi har ikke flere rom tilgjengelig, da må lillesøster dele rom med oss. Har ikke helt lyst til det igjen. Alle råd mottas med stor takk.
torpilla Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Kanskje bare avvenne lillesøster med smokken også? Jeg vente lillebror av med smokk når han var 7 måneder gammel og syns det er deilig å være ferdig med det.
tvj71 Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 jeg tror nok at det lureste er at begge slutter samtidig. Ser for meg at det lett kan oppstå sjalusi når storesøster ser at lillesøster får fortsette med noe så supergodt... barn har en utrolig sterk rettfedighetssans, og du kan risikere at 3-åringen finner ut at det er best å være liten, og f.eks begyner å tisse/bæsje seg ut igjen.(hvis hun har sluttet med bleier). Jeg syns ikke det er så ille at de bruker nattsmokk til 4-5-årsalderen, det er utrolig mye kos og trøst i den.. men lykke til uansett.
snartmammatil4 Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Vi var redd det skulle by på problemer da eldste skulle slutte men ikke minste, men det gikk veldig bra. Vi forklarte at minste måtte få ha smokken litt lengre siden hun er yngre, men at han som er stor gutt måtte slutte. Det hjalp veldig å oppmuntre til at han skulle få en belønning hvis han klarte å slutte med smokken, en leke han ønsket seg veldig. Da fikk han jo noe igjen for strevet på en måte, ikke bare fratatt kosen sin som hun fikk beholde. Vi sluttet med nattsmokk da han var ca 2,5, for da begynte tannstillingen hans å vise at han var smokkebarn:/ De sier jo at hvis man slutter med den rundt 3 års alder vil det rette seg igjen, så håper på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå