Gå til innhold

Til Bie&babylove:-) <karbonaderull?>

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Så forslaget ditt om koldtbord. Hva er karbonaderull? Lager du det selv? Isåfall, har du en oppskrift å dele?

:)Klem;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!! Ja, det har jeg.... den er selvkomponert altså, men veldig god....

Jeg tar karbonadedeig, har i salt, pepper, litt løk, vann og lager en vanlig karbonadedeig.

Så legger jeg deigen utover et bakepapir, som en stor firkant man kan rulle, ca 1 cm tykk.

Så legger jeg på en ferdig stekt eggerøreblanding med litt sopp, paprika, løk, det man syns er godt, ca på midten av firkanten og ruller det sammen til en rull. Sånn at man får eggerøre i midten og karbonadedeig rundt!

Fjern bakepapiret og stek den i ovnen på ca 200 grader i ca 20 min. Må sjekkes om den er ferdig.....

avkjøl og skjær i skiver! Perfekt på koldtbord og er litt utenom det vanlige! Alltid er suksess her!

Skrevet

Hei.

Takk for svar! Dette her hørtes så godt ut at jeg må prøve det. Men bruker du mye karbonadedeig? Hvordan legger du ut deigen, er den ikke fryktelig klissete? Hvor mange egg bruker du å lage eggerøre av? Sånn at jeg har litt peiling!

Tilbehøret er vel brødskiver antar jeg?

På forhånd takk:)

Skrevet

til en karbonaderull bruker jeg ca 400-500 g karbonadedeig. Jeg fukter fingrene med vann før jeg trykker ut deigen på et bakepapir. da setter den seg ikke fast i fingrene. Blir ikke SÅ klissete, men litt.... Bruker vel ca 6-7 egg kanskje?! Vet ikke helt altså.... som sagt, dette er selvkomponert så jeg har ingen eksakt oppskrift! :-) Pleier å ha dette på koldtbort så jeg serverer brød til ja! :-) sikkert godt med salat, potetsalat, pastasalat ol til også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...