Mammaen til Celine:-) Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Jeg er en mor på 17 år..Jeg har ikke opptjent retten til foreldrepenger... jeg har fått engagstønad, men har jeg rett på noe annet..?? jeg er ikke alenemamma.. men har ingen inntekt...:-(' Plis hjelp:-|
dellta og Lucky Luke <3 Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Du har rett på fødselsstipend om du går på skole eller er i utdanning. Gå inn på lankassen.no om du ikke finner noe der så ring dem og forklar situasjonen din, så sender de deg søknadsblamkettene du skal ha. >Jeg vet hvor kjipt det kan være.. her i landet er du nødt til å vite selv hva du har rett på ellers får du ingenting. Lykke til
Grorüd.. Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Er i samme båt som deg.. Ingen opptjent rett til foreldrepenger, ei heller alenemor.. Det eneste man har krav på da, er barnetrygd på litt over 900,- Og som nevnt over her, fødselsstipend hvis du er skoleelev.. Jeg måtte begynne og jobbe da lille var 9,5 mnd.. Bare deltid, annenhver helg og i ferier, evt. hvis barnefar har fri fra skolen og slikt. Men det er en ekstra inntekt på 3-4 tusen i mnd. for oss da. Eneste mulighet er og få sosialstøtte da, på rundt 7000,- i mnd., men det har ikke vi benyttet oss av. Også kan du søke husbanken om bostøtte, foressten! Det er gode penger, du kan vel få inntil 1500-2000,- i mnd. Må søkes om da, på www.husbanken.no eller noe.. Men hva med barnefar? Går han på skole/jobber? klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå