Gå til innhold

Noen hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mor på 17 år..Jeg har ikke opptjent retten til foreldrepenger... jeg har fått engagstønad, men har jeg rett på noe annet..?? jeg er ikke alenemamma.. men har ingen inntekt...:-('

Plis hjelp:-|

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan jo ikke leve på 970 kr mnd.. har fått engangstønaden

Skrevet

nei. det er nok lurt for deg å prøve å få deg jobb så snart du kan hvis du trenger mer penger enn det...

Skrevet

Jo - da er det slik at dere må leve på sambo sin lønning.

Skrevet

Det kommer sikkert an på samboeren din sin inntekt, men hva med bostøtte og evt. annen støtte fra sosialkontoret?

Jeg ville tatt en tur til NAV.

Gratulerer med barnet!

Skrevet

Om du ikke har inntekt kan du vel få stønad til livsopphold av sosialkontoret, tror ikke det utgjør så mye mer enn 4700,- i mnd, om du bor alene får du vel og hjelp til husleie o.l, men er ikke sikker, ville tatt kontakt med sosialkontoret om jeg var deg.

Lykke til:)

Skrevet

Snakk med sosialen ang. å søke om bostøtte og eventuelt livsopphold, krisehjelp o.l. Avtal et møte med dem. De kan hjelpe med råd og veiledning.

Skrevet

dessverre er det ofte slik at arbeidsgiver betaler lønn til den som er ute i permisjon, og så får arbeidsgiveren pengene igjen av NAV. Og siden du ikke har jobb, er jo ikke det mulig. Er nok lurt å snakke med NAV for å høre hva slags muligheter du har. Kanskje du får noen ekstrastøtte hvis du tar noe utdanning i tillegg til å være hjemme?

Skrevet

Alexandra&NoName:

Dette gjelder desverre ikke kvinner i permisjon :(

Vært i akkuratt samma situasjon som HI.. Fikk bare 970 kr mnd jeg!

Skrevet

Eg hadde bare 970kr mnd til vi fekk kontantstøtta da han var 1år.. Det var et grusomt år, men det gikk.. No har eg barnetrygd x 2 og kontantstøtte for en, alt eg har å leve på.. Men sambo betaler jo lån, bil utgifter og mat.. Blir ikkje rik av å ha unger som mangen tror, ivertfall ikkje når man har gått på skule til man får unger

Skrevet

Det er desverre sånn det er!! Jeg er 19 å går deltid på skole, føler ikke at jeg vil gå ut i jobb før ungen er et par mndr gammel siden jeg fullammer, men da er det bare engangstønad å barnetrygd man har krav på!! Har dere økonomii så kan du få faren til barnet (om han jobber) til å søke om bostøtte!!

Skulle dere hatt krav på noe mer måtte du enten ha gått ut i jobb med minimum 75% stilling eller gått 100% skolegang(tatt alle fag på skolen) å da ville barnefaren hadde da fått betalt for å være hjemme med barnet.

Er desverre sånn det er!! Det er ikke lett, det er jeg enig i!!

Skrevet

Har desverre ikke synd på noen av dere. Det å sette barn til verden er litt av et ansvar og burde være nøye gjennomtenkt både praktisk og økonomisk. Regner med at de fleste av dere er klar over at sex kan føre til graviditet. Tror neppe at kondomen har sprukket eller p-pillene ikke har virket i alle disse tilfellene. Utrolig at dere håper at samfunnet vil gi dere mer penger, virker nesten som om dere er sjokka siden dere får utbetalt så lite.Så lenge man ikke har tjent opp penger og betalt skatt til fellesskapet er det ikke stort å hente på NAV.

Lykke til som sosialklienter.

Skrevet

Du anonym må roe ned hormonene dine.. Jeg tror ikke du leste innlegget godt nok... Det var bare et spm fra min side... Jeg har ikke sakt at jeg sliter, eller ikke klarer meg.. bare lurte på om noen viste om jeg har rett på mer enn d jeg har nå.. Thats it!!!

Hilsen HI

Skrevet

Har ingen hormoner som trenger å roes. Om du ikke sliter hvorfor bruker du "plis hjelp", høres jo ut som krise.

Hva med å ta en telefon til Nav eller sosialkontoret, de er jo der for å hjelpe?

Skrevet

fordi d hadde vært greit med med mer penger seff, men sliter ikke... men ta deg en tur inn på kranglesiden.. jeg skrev ikke innlegget for å begynne å "diskutere" med noen jeg ikke kjenner

Skrevet

Du vil ikke diskutere med noen du ikke kjenner, men å spørre fremmede om råd så du kan få skviset mer penger ut av samfunnet er ikke no problem, say no more.

Skrevet

Din samboer har faktisk ikke noe forsørgerplikt overfor deg, så du har krav/rett på hjelp fra sosialkontoret. Å som noen har nevnt over her, så kan du også søke om bostøtte :-) Håper det ordner seg for deg, er ikke godt når man ikke har penger :-(

Lykke til!

Skrevet

får du ikke noe fra lånekassen, om du suderer da?

Skrevet

ring nav du:) det finnes sikkert en måte å få støtte på.. veninnen min er i samme situasjon ,og hun får da noe støtte.. men er usikker på hvor mye.. ring å hør ihvertfall så du ikke går glipp av noe du har krav på...:)

Skrevet

Er det mulig???

Denne siden er til for at man skal kunne spørre om ting man lurer på.

Det er nettopp sånne som deg anonym 15:43 at folk ikke har lyst til å være her.

Det er helt latterlig at man ikke får mer i mnd...eller et større engangsbeløp. Selv om man ikke har opptjent seg penger enda, kommer man jo allikevel (mest sannsynlig) å begynne å jobbe senere og tjene det inn da.

Ville nok tatt en tur til NAV å spørre om det var noen muligheter. Er nok ikke så stort håp, men det er jo verdt et forsøk. Lykke til :)

Skrevet

Det er IKKE latterlig at de ikke får utbetalt mer, er faktisk sånn det skal være. Om man vil sette barn til verden får man jaggu sørge for at økonomien er på plass. Å velge å få barn i en alder av 17 år er på grensa til galskap selv om såkalte arbeidsulykker skjer. Er flott at jenter tar ansvar og føder barna, all beundring for det, men de som planlegger barn i så ung alder lurer jeg på om er totalt umodne fjoller med et forvrengt romantisk bilde av det å få barn.

Er det mulig???, jøss så blåst du er. Skal man kunne få utbetalt penger på forskudd mener du, få penger man ikke har jobbet for og tjent seg opp?. Er jo som å ringe til Hamar og si at de må utbetale meg en million for jeg kommer sikkert til å vinne i lotto en eller annen gang.

Get real.

Skrevet

Du FÅR ingenting, du må opparbeide deg rett til det.

Som du gjør ved å jobbe- er ikke bare å ringe Statsministeren og si du trenger penger. Sann er livet. Har du ikke gjort det er det kun engangstønad som kommer din vei- og har du brukt opp det er det ditt problem. Du burde vite at man skal dele disse pengene ut på flere måneder....

Dessuten burde du tenkt gjennom dette før du ble på tjukken, at du skulle klare og forsørge deg og det lille barnet.... Det koster å ha barn!

Er det ikke noe bidrag fra barnets far inni bildet, eller er jeg helt blåst?! Har mann og god inntekt, så ikke noe jeg har kunnskap til dette her.

Du kan jo og be foreldre om hjelp- ellers kan jeg ikke komme på noe.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...