Gå til innhold

Skummelt å gå ut av huset nå...noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har under to uker igjen til termin, så i teorien kan jo ting skje når som helst. Har lyst å bruke de siste dagene vi har igjen på å kose oss, gå ut å spise, gå på kino osv, men tenk om vannet går når jeg er ute?? Ser for meg at det ikke er så kult å vralte seg ut fra restauranten blaut i buksen. Hihi!!

Samtidig kommer jeg til å gå på veggen dersom jeg skal holde meg innomhus resten av tiden, meeeen....

Hvordan tenker dere? Er dere like "aktive" helt frem til siste stund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenker absolutt ikke sånn. Har 11 dager igjen. Begge mine tidligere fødsler har starta med rier, og ikke med vannavgang. Jeg passer bare på at jeg alltid har batteri på mobilen og at jeg har den med meg :)

Skrevet

Er litt nervøs for at vannet skal gå når jeg er på butikken eller slikt, men det får vi ta som det kommer. Men er er alt som vanlig, jeg reiser rundt og gjør det jeg vill så langt jeg orker da.

Gå ut å kos deg du, men kanskje lurt med litt ekstra skift i bilen.

Skrevet

Sånn tenker jeg og! Liker ikke å være ute, hehe, det er jo bare teit, men tenker jo det likevel:p

Skrevet

Jeg har 13 dager til terminen, men er like aktiv som før. Kjører bil, drar til sentrum, går på cafe, ser i butikkene etc. Går vannet, så er det helt ok :-) Det eneste jeg har tatt hensyn til er at jeg går kun med sorte bukser nå på slutten ;-)

Skrevet

Som samboeren min sa: "Jeg tror ikke du skal bekymre deg over dette. Alle oppegående mennesker skjønner hva som har skjedd hvis de ser vannet komme eller du blir bløt. Skjønner at du kan synes det er flaut, men for de andre blir det bare en spennende opplevelse i hverdagen. Så jeg ville levd akkurat som vanlig. Du kan ikke sitte inne i flere uker bare av redsel for at dette skal skje."

Så jeg har tatt samboeren min på ordet, og bestemt meg for å gjøre det jeg har lyst til. Skulle vannet gå i all offentlighet, så får jeg prøve å ta det med humør, selv om det kanskje blir litt vanskelig.

Skrevet

Er ikke redd for at vannet skal gå offentlig. Det er ikke mange som for sånn splosh vannavgang. Som regel pipler det litt.

Men er du redd for det kan du jo ta på svart bukse. så synes det ihvertfall ikke så godt hvis det skulle skje.

Jeg tror uansett jeg bare hadde vært lykkelig for at det hele var i gang. Alle skjønner jo at det ikke er din skyld.

Tror det faktisk hadde vært verre for mannen min om det hadde gått i et stort splosh!...Da hadde han blitt falu og dødsnervøs!!

Skrevet

Til Simbasa: Så flott sagt av samboeren din! Den skal jeg ta med meg og huske når terminen min nærmer seg:-)

Skrevet

Har termin imorgen, og jeg klarer ikke å sitte i ro. Er med samboer på både handleturer og div andre ting.. Blir så kjedelig og sitte alene i leiligheta fram til han er ferdig på jobb, så skal han ut etterpå er jeg ofte med. Syns det att jeg skal få baby føles så fjernt og for godt til å være sant, er nesten forberdt på og gå gravid i 9 månder til, hihi :P

Har en sterk følelse av att det starter med rier, og på natten her.

Så jeg bekymrer meg ikke så veldig for att noe skal skje når jeg for eks er i byen.

Men like aktiv er jeg langt ifra! Vi gjør nok bare det nødvendige av handleturer og sånt. Ikke en bydag for bare shopping for eks :P

Skrevet

jeg har lopper i blodet og har ikke tenkt å holde meg inne pga. kanskje vannet kan gå. Nei skjer det så skjer det, men da har jeg med meg mobilen og ringer til noen. hehe.

Skrevet

Jeg har følgende i veska uansett hvor jeg går i disse dager:

- Tena bleier og x-tra truse

- Kopi av alle svangerskapspapirer

- Spypose (ble skrekkelig kvalm sist da vannet gikk)

- Mobil m/lader

m.a.o klar til å hive meg i en taxi uanset hvor jeg måtte befinne meg :)

Skrevet

Hei

Jeg tenker heller ikke sånn, lever livet som normalt. Jeg tar noen rolige treningsøkter på elixia, og går turer med hunden, og går på kafe med venner. Tenker uansett at fødselen skjer når den skjer, men ungen plopper jo ikke ut på 1 2 3, man få jo oftest en form for forvarsel. Så jeg sørger for at jeg har med meg mobilen min hvor jeg enn er. Jeg har også termin om ca 2 uker, men stenger meg absolutt ikke inne av den grunn.

Skrevet

Jeg hadde termin i går, ikke noe har skjedd ennå. Jeg går ute som vanlig. Hvis en skal holde seg inne fra og med 2 uker før termin kan en jo risikere å måtte holde seg inne en hel måned før babyen kommer!! Jeg tror også det er sjelden vannet går med full styrke og ute blant folk. Har du noen gang opplevd at det har skjedd andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...