Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 vet ikke om det er slik det skrives, men uansett.. vet ikke om det er tenner jenta mi begynner å få nå, har plutselig blirr litt mer grinete når jeg skal legge henne ... tror det klør.. har smurt på den dentanoxen et par ganger, og føler det hjelper litt... men når jeg skal smøre det på bommene så slikker hun med tungen på det..er det farlig?? hvor lenge kan jeg holde på å smøre på gommene hennes om jeg gjør det ca 2 -3 ganger pr dag?? Er det noe med den som i det hele tatt er farlig??
Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Skal vel ikke brukes mer enn 10 dager sammenhengende. Da virker den ikke lenger. Er ikke farlig om hun slikker på gommene når du smører på. De synes det smaker godt:) Det er ikke bra om de får i seg store menger (altså mer enn det man skal smøre på med fingeren). Det er alkohol i den.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Er ikke lenge siden ei fortalte her inne at ungen hadde slikket i seg dette og blitt "lammet" i svelget, så når den gulpet fikk den ikke gulpet skikkelig opp og fikk problemer. De dro vel til legevakta i hui og hast og fikk beskjed om at man skulle være veldig forsiktig med dette produktet, selv veldig små mengder gir nummenhet og en slags lammelse i munnen, en blir jo bedøvd. Jeg har ikke gitt det overhodet til mine tre barn og kommer ikke til å gjøre det heller, på helsestasjonen her fraråder de det. Dette med tenner må de bare gjennom, gi en kjøleskapkald tyggeleke, gni litt med fingeren din, bær, byss og trøst. De dagene det evt blir helt ille, noen gråter jo sårt og får absolutt ikke sove akkurat i det de bryter gjennom og da kan de får en paracet. Men skjønner frustrasjonen din da, jenta mi har våknet utallige ganger hver natt nå siste døgnene, og er ikke helt seg selv. Ser det hvite gjennom huden på den ene fortanna hennes nå, rett før den bryter igjennom. Er nok ikke noe behagelig, men sånn er det nå å være menneske-baby, tenner må en ha ;-)
Gjest Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 her hadde vi nok tørna tulling uten dentinox når mini får tenner. har aldri hørt noe om at det ikke må brukes mer enn ti dager før. man bruker jo det så klart med måte da. man tar litt på fingeren eller på en q-tips og smører på gummene. da er det kun smakk om få dråper man bruker. vi har i alle fall ikke noe problemer med å bruke den på snuppen. syns også det er så utrolig rart å høre at dem kan si så utrolig mye forskjellig på helsestasjonene. vi blei faktisk anbefalt og bruke det. som helsesøster sa det er jo for barnets beste og få lindra smerten
Krokka og prinsessa Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg husker det innlegget anonym 13:11 snakker om. Selv konkluderer jeg med at jeg skal kunne bruke det dersom det er skikkelig KRISE, og da med måte. Bare pittelitt, og færrest mulig ganger. ) Som hun over meg sier, det er snakk om barnets ve og vel også. Noen helsestasjoner anbefaler det, andre ikke.
Snappie Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Om man tar fingeren på flasken og snur den opp ned er det så liten mengde Dentinox og det er ikke fare for å lamme svelget. Men bruk bare 1 finger for hver gang. Prøvesmak den selv. Alkoholen i Dentinoxen er så lite at den fordamper før ungen får det ordentlig i seg. Vi har brukt dentinox når babyen har hatt vondt i tennene, men har i hovedsak gitt det om kvelden etter måltid. Hadde den vært veldig farlig ville den ikke vært på markedet, men til og med reseptfrie medikamenter kan misbrukes. Bruk med måte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå